Estimări făcute recent de către compania de cercetare în marketing IDC au scos la iveală faptul că numărul de calculatoare personale livrate la nivel global a ajuns la 67.2 milioane de unități pe Q3 2017, reprezentând o scădere de 0.5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Deși trendul este negativ, estimările analiștilor au fost depășite, aceștia estimând o scădere de până la 1.4%. Numărul de unități livrate cuprinde stații de lucru, unități centrale și laptopuri. Iar 1 din 5 laptopuri din acest studiu este marca Lenovo.
IDC justifică scăderea minimă prin câțiva factori, precum programele Back to School, dar și cererea în creștere pe piețele în dezvoltare. Gaming-ul profesionist și atractivitatea Virtual Reality au stat și ele la baza rezultatelor mai bune decât cele estimate..
Din punct de vedere al numărului de unități livrate, HP se află pe primul loc, cu o pondere de 22.8% și 15.295 de milioane de unități vândute. Al doilea loc revine celor de la Lenovo, cu 21.6% din unități comercializate. Ambii producători au crescut numărul de produse livrate față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce brand-uri precum ASUS au scăzut puternic (-14.6%).
Cu toate acestea, cei mai mari 5 producători comercializează împreună aproape trei sferturi din laptopurile de pe piață. Locurile 3 și 4? Dell și Apple.
Piața de PC-uri este în continuă scădere, iar fenomenul nu este o noutate. Creșterea semnificativă a pieței de smartphones a afectat puternic puterea de cumpărare a calculatoarelor. Rata mare de înnoire a produselor din această categorie duce și ea la scăderea interesului față de noile modele apărute, doar o tehnologie complet diferită putând să resusciteze această industrie.
Cu toate acestea, Lenovo se laudă cu o prezență ridicată în rândul consumatorilor. Câteva motive pentru acest lucru:
- Moștenirea gamei de produse IBM, destinate consumatorilor de rând și a calității acestui brand;
- Dezvoltarea de noi game de produse, inclusiv tablete ce rulează Microsoft Windows și produse din categoria de gaming;
- Prețuri competitive;
- Lansarea de modele care concurează cu vârfurile de gamă ale altor brand-uri;
Nu suntem departe de ofertele de Black Friday și de cele de sfârșit de an, perioadă în care brand-urile din topul IDC, inclusiv Lenovo, pot aduna procente în plus pentru următoarele raportări. Și cum noile generații de laptopuri sunt anunțate în luna ianuarie, magazinele au tot interesul de a elibera stocurile.
Cum Apple nu ia parte la ofertele de sezon, iar majoritatea laptopurilor și unităților desktop se află deja pe piață, producătorii de PC-uri pot împinge producătorul din Cupertino măcar o poziție mai jos.