Activitatea medicală, blocată sistematic!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Nu s-au putut face validări ale rețetelor, concediilor, trimiterilor

Activitatea medicală, blocată sistematic!

Sănătate 04 Decembrie 2015 / 17:56 698 accesări

Nu este pentru prima dată când medicii de familie atrag atenția asupra dificultăților pe care le întâmpină în desfășurarea activității, atunci când sunt nevoiți să folosească sistemul informatic. Ei spun, într-un comunicat, că, încă de la lansarea componentei pentru cardul de sănătate, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate nu a funcționat sau a răspuns cu foarte mare dificultate - împiedicând activitatea tuturor furnizorilor de servicii medicale - în următoarele zile: Cardul electronic de asigurări de sănătate (CEAS): 1 - 6, 19, 27 mai, 28 august, 18, 21, 22 septembrie, 9, 14, 19, 29, 30 octombrie, 3, 13 noiembrie; Sistemul informatic unic integrat (SIUI): 1 - 6, 19, 27 mai, 9, 13, 14, 19 octombrie, 3, 9, 13, 25, 26 noiembrie, 2, 3 decembrie; Sistemul informatic de prescripție electronică (SIPE): 9, 14, 19 octombrie, 3, 9, 13, 24, 25 noiembrie, 2, 3 decembrie. ”Nici astăzi (vineri - 4 decembrie - n.r.) nu s-au putut valida rețete, bilete, concedii, consultații, nu s-a putut verifica sau prelua calitatea de asigurat a pacienților noștri, nu se pot efectua raportările lunii precedente. Această situație a devenit insuportabilă!”, se arată în documentul citat.

”NU SUNTEM RĂSPUNZĂTORI” În aceste condiții, medicii precizează că nu își asumă o serie de erori. Astfel: nu sunt răspunzători pentru eventualele greșeli de prescriere a rețetelor (depășirea numărului maxim de medicamente lunare) deoarece sistemul de verificare pentru această regulă de prescriere nu poate fi accesat; nu sunt răspunzători pentru biletele de trimitere și rețetele emise asiguraților (care figurează în listă cu această categorie de la ultimul import de personalizare) deoarece categoria de asigurat nu a putut fi verificată și există situații când se schimbă la început de lună. ”Ni se pare firesc ca serviciile efectuate în această perioadă de avarie să ne fie decontate și nu imputate, așa cum s-a întâmpat! Dorim să ne fie validate serviciile efectuate în zilele în care sistemul nu a mers, chiar dacă acele servicii nu au fost validate în cele 72 de ore, deoarece sistemul nu a permis acest lucru!”, potrivit comunicatului.

FARMACIILE NU POT ELIBERA REȚETE Medicii de familie subliniază că, în condițiile date, farmaciile nu pot elibera rețetele pacienților dacă sistemul e nefuncțional (rețetele nu au putut fi trimise în SIPE). ”Există rețete pentru boli acute/subacute cu valabilitate de 48 de ore, care sigur vor expira dacă sistemul nu permite eliberarea lor! Prin urmare, nu suntem răspunzători de eșecul terapeutic în cazul în care pacienții nu și-au permis să cumpere la preț întreg acele rețete la care au de fapt dreptul, ca asigurați! În repetate rânduri am atras atenția asupra lipsei de prevedere a unui sistem alternativ pentru situațiile în care sistemul informatic nu merge, dar la demersurile noastre nu am primit răspunsuri oficiale”, completează medicii în documentul citat. Ei au solicitat audit extern la Casa Națională de Asigurări de Sănătate și au solicitat ca pentru toate erorile și pentru frecventa lipsă de funcționare să existe responsabili! Semnatarii comunicatului sunt președintele Societății Naționale de Medicina Familiei, dr. Rodica Tănăsescu, și președintele Federaţiei Naţionale a Patronatelor Medicilor de Familie, dr. Doina Mihăilă.



12