România, ţara natală a lui Brâncuşi, Enescu, Ionesco, Cioran, Eliade şi Tzara, nume ale căror contribuţii la cultura universală contemporană nu pot fi neglijate, poate „privi” cu fruntea sus când vine vorba despre valoare şi cultură. În pofida imaginii sale negative pe plan internaţional, a ştirilor care au drept „protagonişti” personaje ale căror acţiuni aduc prejudicii de imagine majorităţii, în materie de creativitate şi valoare, România nu este mai prejos decât altă ţară „civilizată”. Dovadă este şi Salonul de Pictură „România Contemporană”, care oferă publicului parizian iubitor de artă o altă imagine - pozitivă - a ţării lui Constantin Brâncuşi. Printre artiştii expozanţi se numără şi plasticianul Gelu Costea, membru al Filialei Constanţa I a Uniunii Artiştilor Plastici din România, care şi-a găsit deja un „Drum” în domeniul artelor.
PESTE 50 DE ARTIŞTI ROMÂNI, ÎN ATENŢIA PUBLICULUI PARIZIAN Vernisajul evenimentului plastic la care participă aproximativ 50 de artişti contemporani români rezidenţi în Franţa, Italia, Germania, Belgia, Spania, nordul Europei şi, evident, România, va avea loc pe 13 martie, la Cite Internationale des Arts. Obiectivul principal al Salonului „România contemporană”, o iniţiativă a Asociaţiei Soleil de l’Est, îl constituie prezentarea noilor orientări în pictura contemporană românească, aducându-le în atenţia publicului parizian şi a oficialilor din cultura franceză.
ÎNTRE „DRUM” ŞI „PASAJ” „Este un lucru deosebit. Mă onorează participarea la această expoziţie, la Paris”, a spus Gelu Costea, pe care „Drumul” artistic îl va purta în capitala Franţei, după ce, în 2010, a creat la Collioure. El a pictat în acest mic port la Marea Mediterană, aflat chiar la frontiera cu Spania, la invitaţia Asociaţiei „Soleil de l\'Est”, mergând pe urmele unor predecesori iluştri precum Picasso şi Matisse. Activitatea sa creativă din sudul Franţei s-a concretizat, în toamna lui 2010, prin expoziţia „Pasajul”, o continuare a „Drumului” din 2008, proiect cultural finalizat printr-o expoziţie itinerantă. De altfel, cele trei lucrări care au fost selectate pentru a fi expuse la Cite Internationale des Arts se vor afla între... „Drum” şi „Pasaj”. „Prin intermediul lucrărilor sale, Gelu Costea oferă publicului parizian informaţii asupra unui tip de meditaţie şi exprimare estetică ce îşi hrăneşte profunzimea dintr-un mare adevăr al spiritualităţii ortodoxe”, apreciază criticul de artă constănţean Alice Dinculescu.
Salonul oferă contactul cu orientările actuale ale picturii româneşti, dar şi crearea unor legături profesionale şi spirituale între artiştii români, indiferent unde sunt ei stabiliţi în lume. Alături de Asociaţia „Soleil de l’Est” ale cărei obiective au şi fost, de-a lungul anilor, promovarea artei şi artiştilor din estul Europei, cu precădere cei români, în organizarea Salonului „România contemporană” s-au implicat Ambasada României, Media Modernism România, municipalităţile din Collioure, Briaire şi Tours.