Australia îşi va intensifica eforturile de căutare într-o zonă în care crede că s-ar afla avionul Malaysia Airlines a cărui dispariţie, anul trecut, este considerată unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviaţiei, au anunţat joi oficiali australieni, relatează Reuters în pagina electronică.
Un efort de căutare submarină condus de către australieni, cel mai scump efectuat vreodată, nu a găsit până în prezent nici urmă din avionul care efectua zborul MH370 şi care a dispărut de pe radare cu 239 de persoane la bord după ce a decolat de la Kuala Lumpur către Beijing, în martie 2014.
Numărul vaselor care caută avionul urmează să fie dublat - la patru, a anunţat vicepremierul australian Warren Truss. Unul dintre vase urmează să fie furnizat de către China.
Căutarile s-au concentrat asupra unei suprafeţe de 120.000 de kilometri pătraţi a fundului oceanic, într-o zonă din sudul Oceanului Indian în care s-ar fi prăbuşit aeronava.
Truss, flancat de oficiali de la Biroul Australian pentru Securitatea Transporturilor (ATSB) şi Ministerul Apărării, a desemnat o porţiune situată în extremitatea sudică a acestei zone de căutare, în care se crede că s-ar afla cel mai probabil epava.
Zona, descrisă de Truss prezentată de către Truss drept o "porţiune violet", a fost aleasă în baza unei analize a datelor de zbor, traiectoriei şi unor informaţii adunate de la reţele satelitare din întreaga lume.
"Credem cu putere că efectuăm căutări în zona corectă", a declarat la Canberra, într-o conferinţă de presă, Darren Chester, un adjunct al ministrului australian al Apărării.
Un fragment din avion, găsit în iulie pe ţărmul Insulei franceze Reunion, unde a fost adus de valuri, constituie prima probă directă a faptului că avionul s-a prăbuşit în mare. Nicio altă urmă nu a fost găsită.
Experţi implicaţi în căutări la mare adâncime afirmă că acest efort ar putea rata cu uşurinţă epava, deoarece compania olandeză Fugro NV foloseşte tehnologie neadecvată şi personal neexperimentat într-o asemenea sarcină, care necesită un nivel ridicat de specializare.
Fugro nu a răspuns unei solicitări de a comenta, la momentul acestor critici, precizează Reuters.
Potrivit firmei americane Williamson & Associates, imagini ale fundului Oceanului Indian date publicităţii în octombrie de către ATSB seamănă, în mod izbitor, cu zona submarină în care se aflau fragmente ale zborului 447 Air France, pe fundul Oceanului Atlantic, în care s-a prăbuşit avionul în 2009, un accident soldat cu 228 de morţi.
Peste 70.000 de kilometri pătraţi din zona de căutare au fost deja verificaţi. Căutarea în întreaga zonă urmează să se încheie în iunie 2016, a apreciat Truss.