„Carmen” a adus tinerii în sala de spectacole

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Carmen” a adus tinerii în sala de spectacole

Cultură 08 Februarie 2011 / 00:00 734 accesări

Opera „Carmen”, de Georges Bizet, una dintre piesele de rezistenţă din repertoriul Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, continuă să suscite interesul iubitorilor muzicii de calitate, la 136 de ani de la premieră. Povestea senzualei şi temperamentalei ţigănci Carmen, lucrătoare într-o fabrică de ţigări, atmosfera pitorească a pieţei Sevilla, universul coridelor, dansul acompaniat de castaniete, dar şi celebra „Arie a Toreadorului” sau la fel de cunoscuta „Habanera” au adus în sala de spectacole a teatrului constănţean, duminică seară, o mulţime de tineri.

În rolul titular, publicul a putut-o vedea şi asculta pe ieşeanca Maria Maxim, care a captat atenţia prin prestaţia sa vocală şi interpretarea scenică. „Carmen este rolul meu preferat, iar pe această scenă, mă simt întotdeauna foarte bine. Colectivul de aici este foarte bun. De foarte multe ori, am avut sentimentul că acest rol mi se potriveşte atât de bine... Mi s-a potrivit ca o mănuşă încă de când l-am abordat în facultate, prin arii, duete, dansuri. Mă simt... Carmen!”, a spus mezzosoprana Maria Maxim, care a cântat „Carmen”, cu mult succes, şi în Japonia, Germania şi Danemarca.

Pentru Ionuţ Pascu, rolul toreadorului Escamillo a însemnat, înainte de toate, revenirea pe scena de acasă, baritonul fiind angajat al Operei Naţionale Bucureşti. „A fost un spectacol reuşit din toate punctele de vedere, aplauzele au confirmat calitatea sa. M-am bucurat foarte tare să văd mulţi tineri în sală, în rândul publicului numeros care a început să revină la operă. Mă bucur să revin la Constanţa, de data aceasta ca invitat”, a mărturisit Ionuţ Pascu. În ceea ce priveşte personajul său, Escamillo, baritonul a subliniat: „Este un rol scurt, dar greu. Este vorba despre o arie de bravură, iar scriitura nu este foarte accesibilă. Chiar dacă muzica în sine este foarte uşor de ascultat, din punct de vedere vocal, rolul este solicitant. Lumea aşteaptă de la acest personaj perfecţiune în ceea ce priveşte costumele, ţinuta şi vocea”.

O evoluţie apreciată a avut şi tenorul Răzvan Săraru, în dificilul rol Don Jose, dar şi talentata soprană Elena Rotari, în rolul Micaelei, sensibila sa interpretare fiind aplaudată la scenă deschisă. S-au remarcat, de asemenea, soliştii: Doru Iftene - Dancairo şi Ciprian Done - Remendado, Mihaela Ionescu - Frasquita, Magda Marcu - Mercedes, Laurenţiu Severin - Zuniga, Răzvan Papp - Morales. Aplauze au primit şi orchestra Teatrului „Oleg Danovski”, sub bagheta dirijorului jonez Koichi Inoue şi corul condus de Adrian Stanache.

Spectacolul „Carmen” este pus în scenă de Răsvana Cernat, scenografia este semnată de Eugenia Tărăşescu Jianu, iar coregrafia îi aparţine lui Mihail Motovilov.



12