CFR modernizează... 30 de vagoane. Vezi cum vor arăta

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
După ani și ani

CFR modernizează... 30 de vagoane. Vezi cum vor arăta

Social 08 Ianuarie 2016 / 16:56 5750 accesări

Primul vagon modernizat, care va intra în curând în circulație

Primul vagon modernizat, care va intra în curând în circulație

CFR Călători are nevoie de trenuri noi, spun călătorii care de nenumărate ori au formulat reclamații, nemulţumiţi de condiţiile din vagoane. Cel mai rău e în trenurile Regio, a căror denumire veche este de tren personal. Dacă ai ghinionul să nimerești într-un astfel de tren, ar fi bine să te aștepți la condiții inumane: mirosul din grupurile sanitare este insuportabil, geamurile nu sunt bine izolate, iar coșurile de gunoi lipsesc din multe compartimente. Din păcate, multe din trenurile modernizate nu oferă nici ele condiții optime de călătorie. Uneori, spațiul dintre scaune este extrem de îngust, iar din toalete lipsesc hârtia igienică, săpunul, odorizantul și materialul dezinfectant, care ar trebui să se regăsească obligatoriu. ”Călătoresc cu trenul de peste 25 de ani. E jale mare. Bani mulți, condiții ioc. E jenant ce se întâmplă cu transportul feroviar românesc. Nu mai zic că atunci când ninge puțin apar întârzierile cu orele. Suntem de râsul întregii lumi”, a spus un călător, aflat în Gara Constanța. Un altul, la fel de indignat, spune că CFR ar trebui să lase din prețurile biletelor măcar 30%. ”Sunt vagoane unde nici măcar nu ai unde să-ți pui bagajele. Stai ba în frig, ba e foarte cald. Ca la noi la nimeni. Când merg cu viteză pe distanță mai mare, încep să degaje un miros de încins de zici că stă să ia foc... Controlorii ridică din umeri când îi întrebi ceva, de parcă sunt angajații nimănui”, a spus călătorul.

INVESTIȚII În consecință, reprezentanții companiei se laudă că vor investi în 2016, din surse proprii, în modernizarea, după ani și ani, unui număr de... 30 de vagoane. Tot ei mai spun că primul vagon a fost furnizat deja la finalul lui 2015 și va intra în circulație în perioada următoare. Potrivit conducerii CFR, vagoanele pot circula cu viteza maximă de 160 km/h, îndeplinesc cerințele de operabilitate și dispun de sisteme de climatizare și de informare, oferind călătorilor condiții sporite de confort. Tot în 2016 este prevăzută de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, suma de 100 de milioane de lei pentru achiziția de rame electrice (trenuri electrice - n.r). După ce vor fi cumpărate, trenurile vor fi destinate transportului feroviar de pasageri pe distanţe medii, în special pe sectoarele reabilitate București - Constanța, București - Brașov, dar și pe București - Craiova. ”Începând din acest an sunt șanse reale de a începe reînnoirea parcului activ al CFR Călatori. Sunt investiții absolut necesare pentru îmbunătățirea serviciilor companiei, astfel încât să putem oferi pasagerilor noștri condiții decente de călătorie”, a afirmat direcotrul general al CFR Călători, Iosif Szentes.

CFR Călători dispune de alte 126 de milioane de lei pentru asigurarea cofinanțării proiectelor de achiziție material rulant din fonduri prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 sau prin alte scheme de finanțare. Unele locomotive şi vagoane ale CFR au o vechime chiar și de 40 de ani.

Taguri articol


12