Producătorul auto Chrysler a respins cererea Autorităţii Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi din SUA privind rechemarea în service a 2,7 milioane de SUV-uri din cauza unor risuri legate de amplasarea rezervorului de combustibil. Oficialii americani au avertizat că amplasarea rezervorului la SUV-urile Jeep Grand Cherokee produse în 1993-2004 şi la Jeep Liberty din 2002-2007 nu este sigură. Respingerea unei cereri de rechemare formulate de Autoritatea pentru Siguanţa Traficului este un eveniment foarte rar în SUA. O astfel de decizie a organizaţiei americane a fost contestată ultima dată în anul 1996, tot de către Chrysler. Compania americană a câştigat, doi ani mai târziu, un proces cu autoritatea de reglementare.
Chrysler, producător auto aflat sub controlul grupului italian Fiat, începând din 2009, a explicat că amplasarea rezervorului celor două SUV-uri, în spatele punţii spate, este o practică întâlnită la multe alte autovehicule. Accidentele fatale în care au fost implicate autovehiculele Jeep Grand Cherokee şi Jeep Liberty din perioadele respective au avut loc aproape în totalitate la viteze ridicate, situaţie în care un alt amplasament al rezervorului nu ar fi contat, potrivit companiei americane.
Campioană la rechemarea automobilelor pe care le suspectează cu defecte este însă Toyota. Producătorul nipon are o altă strategie şi susţine că reputaţia sa ar avea mai multe de pierdut dacă anchetarea accidentelor de către poliţia rutieră sau de către asiguratori ar evidenţia defecte de fabricare, aşa că nu ezită niciodată să recheme în service automobilele sale. Cel mai recent, Toyota a rechemat 1.650 de automobile Prius vândute în Australia, produse în martie – octombrie 2009, pentru un defect la pompa de alimentare care poate produce pierderi în lichidul de frână. Acest defect a cauzat rechemarea în service a circa 242.000 de automobile hibrid Prius şi Lexus la nivel internaţional, dintre care 117.000 din Japonia, 91.000 din America de Nord, 30.000 din Europa şi 3.000 din zona Asia-Pacific.