Conducerea Formulei 1 i-a cerut companiei Pirelli să producă o generaţie de pneuri mai rapide pentru sezonul 2017, cu scopul de a face competiţia mai atractivă. Actualele pneuri folosite în Formula 1 împiedică piloţii să se întreacă la viteze maxime, întrucât cauciucurile se degradează repede şi trebuie schimbate. Federația Internațională de Automobilism (FIA) va instrui Pirelli să creeze pneuri mai fiabile şi mai rezistente.
Pirelli a anunţat intenţia să producă pneuri mai competitive în 2017, dar a precizat că are nevoie de o perioadă mai lungă de testare. Au fost alocate 12 zile pentru astfel de teste de circuit în 2016. Monoposturile de Formula 1 vor fi mai rapide cu aproximativ 5 secunde pe tur în 2017, dacă noua tehnologie privind pneurile va fi implementată. Scopul este de a avea o proporție mai mare din tracțiunea aerodinamică și să aibă o pondere mai mare de aderență mecanică. Maşinile vor fi mai late, în ceea ce privește distanța laterală dintre roți și caroserie, în timp ce anvelopele vor fi mai mari.
Preşedintele Pirelli, Marco Tronchetti Provera, le-a spus echipelor şi piloţilor din Formula 1 că poate produce orice vrea FIA, dacă sunt oferite specificaţii. Pirelli a primit informaţii preliminare în legătură cu aşteptările privind performanţele monoposturilor în 2017. Datele finale privind noul model de pneuri vor fi prezentate companiei Pirelli până la finele lunii martie.
Compania Pirelli asigură pneuri pentru Formula 1 din 2011, iar indicaţiile iniţiale din partea FIA au fost să producă pneuri uşor degradabile, pentru a asigura multe opriri la boxe în timpul unei curse. Pneurile respective contribuie la scăderea performanţei odată cu degradarea termică. Astfel, piloţii conduc la viteze sub limitele admise pentru a păstra pneurile în stare bună şi pentru a obţine cel mai bun timp.
Piloţii din Formula 1 nu au agreat niciodată aceste pneuri, dar situaţia s-a înrăutăţit sezonul trecut, când două monoposturi au avut probleme la pneuri, la viteze de peste 200 de kilometri la oră, în timpul Marelui Premiu de Formula 1 al Belgiei. Alexander Wurz, preşedintele asociaţiei piloţilor, a declarat că piloţii vor „pneuri pregătite pentru curse de atac maximum”.
Pirelli a schimbat caracteristicile pneurilor pentru sezonul 2016, în încercarea de a face competiţia mai puţin predictibilă în privinţa contactului cu suprafaţa de cursă. Totuşi, campionul mondial Lewis Hamilton nu este impresionat de noile cauciucuri, după testele din această săptămână de la Barcelona. „Cu siguranţă nu sunt mai bune. Noile pneuri par mai grele, dar asta nu mă ajută să am un control mai bun al monopostului. Cred că le prefer pe cele de anul trecut”, a precizat Hamilton.
Citește și:
Alonso se retrage din Formula 1 dacă nu va avea o mașină competitivă în acest sezon
Debutanții de la Haas și-au prezentat mașina pentru noul sezon