În 2015, nici mai mult, nici mai puțin de 10 navigatori români au murit sau au dispărut de la bordul navelor și 22 au fost implicați în accidente de muncă, din care 3 grave, potrivit reprezentanților Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN). Din păcate, cazurile de dispariție de la bordurile navelor rămân în general neelucidate, mai ales dacă au loc în mare liberă. Sunt însă și cazuri în care anchetatorii reușesc să elucideze misterul dispariției marinarilor. Un astfel de eveniment s-a întâmplat în august, când un navigator din Constanța a dispărut de la bordul petrolierului „Histria Ambra“, care naviga în apele Mării Egee. ”Echipajul era în totalitate românesc. Au fost anchete foarte serioase la bord cu autoritățile grecești, așa cum ar trebui să se facă orice anchetă în cazurile de dispariție”, a precizat, pentru ”Telegraf”, liderul SLN, totodată reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu. După ce au găsit trupul neînsuflețit, oamenii legii au încercat să stabilească motivul decesului - dacă a fost sinucidere, accident sau crimă. ”Întâi s-a cercetat dacă e sinucidere, deoarece autoritățile nu își dădeau seama ce s-a întâmplat. Vremea era destul de bună, nu era furtună, iar marea era liniștită. Bărbatul nu avea probleme acasă, în niciun caz nu a fost nici sinucidere și nici nu sunt suspiciuni de crimă”, a adăugat liderul SLN. Cu alte cuvinte, s-a ajuns la concluzia că a fost un teribil accident. ”Probabil că bărbatul a alunecat, a căzut în apă și a încercat să se salveze, deoarece era aproape de mal, iar prin zona prin care trecea nava nu avea cum să ajungă la mal. A fost chiar un accident stupid, iar acum, spre sfârșitul anului, a mai fost un caz. Un navigator a alunecat, s-a lovit și a murit pe loc. Când a ajuns în apă era deja mort”, a precizat Adrian Mihălcioiu. Familiile navigatorilor au fost despăgubite, marinarii fiind membri de sindicat.