Duminică începe un nou sezon de Formula 1

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Automobilism / Marele Premiu al Australiei

Duminică începe un nou sezon de Formula 1

Sport 18 Martie 2016 / 18:30 669 accesări
Marele Premiu al Australiei inaugurează noul sezon de Formula 1

Marele Premiu al Australiei inaugurează noul sezon de Formula 1

Pilotul britanic Lewis Hamilton (Mercedes) a realizat cel mai bun timp al primei sesiuni de antrenamente libere dinaintea Marelui Premiu al Australiei, prima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, vineri dimineață, pe circuitul Albert Park din Melbourne, lung de 5,303 km. Câștigătorul titlului mondial în ultimele două sezoane a parcurs în total 14 tururi de pistă, fiind urmat de piloții echipei Red Bull, rusul Daniil Kviat și australianul Daniel Ricciardo. Ploaia care a căzut cu intermitență pe circuitul australian l-a obligat pe campionul britanic să apeleze mai întâi la pneuri Pirelli intermediare, iar apoi, când pista a început să se usuce, a apelat la pneuri soft.

Mulți piloți au preferat să rămână la boxe decât să-și asume riscul de-și deteriora noile monoposturi, printre aceștia numărându-se și cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel (Ferrari), care nu a efectuat nici măcar un singur tur cronometrat. Germanul a decis să aștepte a doua sesiune de antrenamente pentru a testa capacitatea bolidului său înaintea cursei de duminică.

CÂTEVA SCHIMBĂRI IMPORTANTE DE REGULAMENT

Îngrijorată de supremația piloților Mercedes în ultimele sezoane, conducerea Formulei 1 a introdus mai multe modificări de regulament pentru sezonul 2016. Avem un nou format al calificărilor, ce prevede că piloţii cei mai lenţi sunt eliminaţi pe măsură ce au loc cele trei sesiuni de calificare, şi nu la sfârşitul fiecărei faze, cum era cazul în sezonul trecut. La capitolul pneuri avem un tip nou de gume, ultra-soft, astfel încât vor exista în total cinci compoziţii. Unicul furnizor de pneuri pentru Marele Circ, Pirelli, va nominaliza trei compoziţii, în loc de două, pentru fiecare cursă. Două dintre ele vor fi obligatorii. În plus, monoposturile vor avea două ţevi de eşapament, faţă de una anul trecut, devenind astfel mai zgomotoase. Pentru ciocniri şi analiza accidentelor, mașinile sunt dotate cu camere de mare viteză.

Azerbaidjanul va debuta în Formula 1 cu Marele Premiu al Europei, ce va avea loc la Baku pe 19 iunie. Calendarul ajunge astfel la un număr-record de 21 de curse, cu Germania revenind după un an. Haas, cu motor Ferrari, va debuta în F1, fiind prima echipă cu proprietari americani din ultimii 30 de ani. De asemenea, Renault revine în Formula 1 cu o echipă oficială. Rio Haryanto, de la Manor Racing, va fi primul pilot indonezian de Formula 1. El este și singurul asiatic ce va concura în actualul sezon.

DISTRIBUȚIA PILOȚILOR PE ECHIPE ÎN 2016

Mercedes-AMG: Lewis Hamilton (Marea Britanie) și Nico Rosberg (Germania) - confirmați

Ferrari: Sebastian Vettel (Germania) și Kimi Raikkonen (Finlanda) - confirmați

Williams (motor Mercedes): Felipe Massa (Brazilia) și Valtteri Bottas (Finlanda) - confirmați

Red Bull Racing (motor Renault cu sigla Tag-Heuer): Daniel Ricciardo (Australia) și Daniil Kviat (Rusia) - confirmați

Force India (motor Mercedes): Nico Hulkenberg (Germania) și Sergio Perez (Mexic) - confirmați

Renault F1 (ex-Lotus): Kevin Magnussen (Danemarca, în 2015 a fost pilot de rezervă la McLaren) și Jolyon Palmer (Marea Britanie, debutant) - echipă nouă, a preluat locul lui Lotus

Toro Rosso (motor Ferrari, versiune 2015): Max Verstappen (Olanda) și Carlos Sainz Jr (Spania) - confirmați

Sauber (motor Ferrari): Marcus Ericsson (Suedia) și Felipe Nasr (Brazilia) - confirmați

McLaren-Honda: Fernando Alonso (Spania) și Jenson Button (Marea Britanie) - confirmați

Manor GP (motor Mercedes): Rio Haryanto (Indonezia, debutant) și Pascal Wehrlein (Germania, debutant)

Haas F1 (motor Ferrari): Romain Grosjean (Franța, fost la Lotus) și Esteban Gutierrez (Mexic, revine în F1 după ce în 2015 a fost pilot de teste la Ferrari) - echipă nouă

CALENDARUL CM DE FORMULA 1, EDIȚIA 2016

20 martie - Marele Premiu al Australiei (Melbourne)

3 aprilie - Marele Premiu al Bahrainului (Sakhir)

17 aprilie - Marele Premiu al Chinei (Shanghai)

1 mai - Marele Premiu al Rusiei (Soci)

15 mai - Marele Premiu al Spaniei (Barcelona)

29 mai - Marele Premiu al Principatului Monaco (Monte Carlo)

12 iunie - Marele Premiu al Canadei (Montreal)

19 iunie - Marele Premiu al Europei (Baku, Azerbaidjan)

3 iulie - Marele Premiu al Austriei (Spielberg)

10 iulie - Marele Premiu al Marii Britanii (Silverstone)

24 iulie - Marele Premiu al Ungariei (Budapesta)

31 iulie - Marele Premiu al Germaniei (Hockenheim)

28 august - Marele Premiu al Belgiei (Spa-Francorchamps)

4 septembrie - Marele Premiu al Italiei (Monza)

18 septembrie - Marele Premiu de la Singapore (Singapore)

2 octombrie - Marele Premiu al Malaeziei (Sepang)

9 octombrie - Marele Premiu al Japoniei (Suzuka)

23 octombrie - Marele Premiu al Statelor Unite (Austin)

30 octombrie - Marele Premiu al Mexicului (Ciudad de Mexico)

13 noiembrie - Marele Premiu al Braziliei (Sao Paulo)

27 noiembrie - Marele Premiu de la Abu Dhabi (Abu Dhabi)

ALONSO SE TEME CĂ PILOȚII VOR DEVENI ROBOȚI!

Spaniolul Fernando Alonso, dublu campion mondial de Formula 1, consideră că numeroasele restricții impuse de Federația Internațională de Automobilism riscă să-i transforme pe piloți în „roboți” care urmează cu strictețe strategiile stabilite înaintea curselor. Pilotul echipei McLaren a criticat noile reguli privind limitarea drastică a mesajelor efectuate în timpul curselor, între piloți și inginerii de la boxe, începând din acest sezon, care va debuta duminică, la Melbourne, cu Marele Premiu al Australiei.

„Nu cred că această măsură va permite piloților să aibă mai multă influență în timpul Marilor Premii. Dimpotrivă, vom fi ca niște roboți, din cauza tuturor acestor restricții, vom avea mai puțină libertate la nivelul strategiei. Vom urma și mai mult decât înainte strategia care va fi stabilită înaintea plecării în cursă. Este cu adevărat o direcție ciudată pe care a luat-o Formula 1. La ora tehnologiilor informației și a comunicațiilor, Formula 1 încearcă să limiteze utilizarea acestora, ceea ce nu este deloc calea normală de urmat”, a declarat Alonso.

MP de Formula 1 al Australiei este programat duminică, de la ora 7.00, și va fi transmis în direct pe Digi Sport și Dolce Sport.

Citește și:

Nou format al calificărilor pentru alcătuirea grilei de start

Fernando Alonso va fi ambasador al Grand Prix-ului Europei, de la Baku

Toro Rosso și-a prezentat noul monopost STR11

Conducerea Formulei 1 vrea pneuri mai rapide pentru anul viitor

Taguri articol


12