„Farmecul operetei” a sedus publicul de la Teatrul „Danovski”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Farmecul operetei” a sedus publicul de la Teatrul „Danovski”

Cultură 10 Noiembrie 2014 / 00:00 902 accesări

Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” a bifat un nou succes pe agenda celei de-a 40-a ediții a Festivalului Internațional al Operei și Dansului: o Gală Extraordinară de Operetă. Prezentat sâmbătă seară, sub forma unui spectacol cu regie, scenografie și coregrafie, evenimentul a reunit sub acest titlu festiv arii și duete din operete celebre, multe dintre ele care nu se regăsesc în repertoriul curent al teatrului de la Marea Neagră. Alături de artiștii constănțeni și invitații lor din Bulgaria și din București, publicul a petrecut două ore fermecătoare în compania muzei Eutherpe. Au participat, alături de Eliza Doolittle (Lucia Mihalache), la nunta „gunoierului-filosof” Alfred Doolittle (Constantin Acsinte) cu aleasa inimii lui (Daiana Gavrilescu), ascultând și alte arii de succes din musicalul „My Fair Lady”, și au „dansat” ceardaș alături de frumoasa Silvia (Valentina Korceakova) din opereta cu același nume a lui Emmerich Kalman. La seara de gală au participat și „Voievodul țiganilor” al lui Johann Strauss și frumoasa contesă Maritza, eroina lui Kalman. Atmosfera somptuoasă a purtat publicul și la balul prințului Orlofsky, unde s-a ciocnit șampanie, în program regăsindu-se și arii din „Paganini”, de Franz Lehar, sau din „Voievodul țiganilor”, de Strauss.

ÎN RITM DE POLKĂ Prima parte s-a încheiat cu o polkă „Tritsch-tratsch”, unde vedete au fost orchestra condusă de tânărul dirijor Tiberiu Oprea și artiști ai companiei de balet, care au avut un rol esențial la realizarea spectacolului, pus în scenă de tenorul bulgar Mario Nikolov.

Cea de-a doua parte a serii a fost deschisă de Roxana Bageac, cu aria Giudittei din opera cu același nume a lui Lehar. Pe aceeași soprană publicul a văzut-o, mai târziu, la... înălțime, alături de Smaranda Drăghici, în „Frumoasa Elena”, de Jacques Offenbach, celor două alăturându-li-se tenorul Doru Ifene și mezzosoprana Lucia Mihalache.

MINUTE DE APLAUZE NECONTENITE Publicul le-a admirat pe „Văduva veselă” (Daniela Vlădescu) a lui Lehar, dar și pe frumoasa Bertha din opereta lui Gherase Dendrino, „Lăsați-mă să cânt”. De succes s-a bucurat și momentul „Calypso” din „Lysistrata” lui Dendrino, care i-a avut protagoniști pe Smaranda Drăghici și Ștefan Popov. Baritonul Hristo Sarafov, tenorul Alfredo Pascu, sopranele Mediana Vlad și Edelina Cîneva, tenorul Mario Nikolov, corul și balerinii Teatrului „Oleg Danovski” au contribuit din plin la succesul acestui spectacol, probat prin minute întregi de aplauze. Pe lângă ariile și duetele alese, în interpretarea expresivă a soliștilor, gala a mai avut un atu de necontestat: coregrafia inspirată, semnată de Mihai Mîndruțiu, care a imprimat un plus de dinamism și bună dispoziție întregului spectacol. Seara s-a încheiat cu un revigorant moment de can-can din „Orfeu în Infern”, pe muzica lui Offenbach.

„M-am simțit excelent la Constanța. Am lucrat foarte bine cu tot colectivul: soliști, cor, balet, coregraf... E foarte plăcut să lucrezi cu profesioniști”, a spus, după căderea cortinei, regizorul Mario Nikolov.

Gala de operetă a avut tot ceea ce îi este necesar unui spectacol de succes: dinamism, echilibru, voci bune, prezență scenică, costume și decoruri bine alese, o regie coerentă. Ea se va regăsi în repertoriul curent al Teatrului „Oleg Danovski” cu un titlu independent și sugestiv: „Farmecul operetei”.

Ieri seară, pe scena Teatrului de Operă și Balet „Oleg Danovski”, Festivalul Internațional al Operei și Dansului a continuat cu divertismentul muzical „O, sole mio!”, în regia Gabrielei Dobre. Vom reveni cu amănunte despre acest eveniment în ediția de mâine a cotidianului „Telegraf”.



12