Firmele și-ar putea muta sediul pe Internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Firmele și-ar putea muta sediul pe Internet

Economie 12 Octombrie 2015 / 17:24 867 accesări

Firmele ar putea primi, în momentul înregistrării fiscale, și o adresă oficială de e-mail, care să servească drept sediu electronic, la care să primească toate documentele, citațiile și actele administrative. Proiectul a fost depus la Parlament de senatorul liberal Teodor Atanasiu. „În epoca internetului de mare viteză, noi încă suntem dependenți de hârțoage. Ne plângem de birocrație, de timp pierdut, dar suntem obligați să așteptăm până găsește poștașul pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial. Comunicarea electronică a devenit o obișnuință, dar instituțiile statului, precum ANAF sau instanțele judecătorești, continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poștei sau curierilor. Asta dă naștere la amânări și vicii de procedură și generează costuri suplimentare“, a declarat luni Atanasiu. O mică notă - Fiscul promovează puternic, în aceste zile, platforma online Spațiul Privat Virtual (SPV), care le permite contribuabililor să scape de celebrele cozi de la administrația fiscală. „Prin SPV, oamenii pot depune declarațiile fiscale, pot solicita eliberarea adeverințelor de venit, pot să-și verifice sumele aferente CAS declarate de angajatori prin formularul 112 și pot vedea ce datorii au la bugetul de stat“, declara recent șeful Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați, Eugen Ciorici. Important de reținut este că adeverințele de venit și certificatele de atestare fiscală primite prin SPV nu se timbrează; ele vin în format .pdf și au atașată semnătura electronică a Ministerului Finanțelor Publice. Astfel, ele sunt valabile fără altă semnătură. SPV este disponibil 24 de ore din 24 și poate fi accesat la adresa www.anaf.ro.

Citește și:

Cum scapi de cozile la Fisc

Casele străinilor, la control



12