Compania ruso-americană Ford Sollers a suspendat producţia la fabrica sa de asamblare de lângă St. Petersburg, din Rusia, în perioada 7-15 aprilie, şi va renunţa la aproximativ 700 de angajaţi dintre cei 2.267. Ford Sollers va introduce zile suplimentare de oprire a producţiei deoarece se va renunţa la un schimb din luna iunie. Angajaţii disponibilizaţi vor primi drept indemnizaţii pentru desfacerea contractului de muncă echivalentul a cinci salarii. De asemenea, compania ruso-americană intenţionează să oprească producţia şi în perioada 21 aprilie - 8 iunie.
În 2002, Ford a devenit unul dintre primii producători auto străini care operează în Rusia. Cele mai mari branduri prezente pe piaţa rusă sunt Ford, Skoda, Nissan, Opel, Kia, Volkswagen, Toyota, Renault, Chevrolet, Peugeot, Citroen şi Mitsubishi. Producătorii auto străini au investit puternic în Rusia în ultimii ani, dar declinul vânzărilor auto în 2013, încetinirea creşterii economiei ruse şi instabilitatea provocată de evenimentele din Ucraina aruncă o umbră asupra acestei pieţe auto. În ultimele 12 luni, rubla s-a depreciat faţă de dolar cu 13%, ceea ce a determinat Renault, care controlează brandul Lada în Rusia, să majoreze preţurile cu aproximativ 3% în ianuarie şi în martie. Vânzările Ford în Rusia au scăzut cu 21% în perioada ianuarie-februarie 2014, la 10.556 vehicule. Compania americană intenţionează să fabrice în Rusia şi modelul EcoSport SUV, în acest an.
Anul trecut, vânzările companiei în Rusia au scăzut cu 18% din cauza declinului cererii pentru maşini din clasa compactă. Livrările Ford Focus, care se produce la fabrica de lângă St. Petersburg, au scăzut cu 27% în 2013. Ford Sollers, înfiinţată în 2011, produce deja modelele Kuga, Explorer, S-MAX, Galaxy, Transit, Tourneo Custom, Focus şi Mondeo. Vânzările auto în Rusia ar urma să scadă cu 1,6% în 2014, la 2,73 milioane de unităţi, după ce, în 2013, vânzările de maşini şi vehicule comerciale uşoare au înregistrat un declin de 5,5%, la 2,78 milioane de unităţi, a anunţat recent Association of European Businesses (AEB). Producători auto importanţi, cum ar fi General Motors, Ford, Renault şi Fiat, au investit semnificativ în Rusia, sperând într-un avans semnificativ pe această piaţă.
Pe de altă parte, Toyota Motor Corp va rechema la service 6,58 milioane de vehicule din întreaga lume pentru a rezolva defecţiunile de la scaune şi sistemul de direcţie, aceasta fiind una dintre cele mai mari rechemări realizate până acum pe plan mondial. Cel mai mare producător auto mondial va rechema anumite modele Yaris, Urban Cruiser, RAV4 şi Hilux, după ce a identificat probleme la coloana de direcţie şi la scaunele de la 1.058 vehicule. Anunţul vine într-un moment în care compania niponă vrea să-şi restabilească reputaţia afectată de o serie de retrageri masive, care au avut loc între 2009 şi 2011, legate de probleme la sistemul de acceleraţie. Rechemarea vizează modelele subcompact Yaris şi SUV-uri Urban Cruiser asamblate în perioada ianuarie 2005 - august 2010, precum şi SUV-urile RAV4 şi camionetele Hilux fabricate între iunie 2004 şi decembrie 2010. 825.000 dintre vehiculele afectate sunt în Europa, dar nu s-au raportat accidente legate de defecţiunile înregistrate la scaune şi la sistemele de direcţie.