Echipele de control din cadrul Comandamentului Litoral 2016 ale Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor, coordonate de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Bogdan Marcel Pandelică, au întreprins mai multe verificări în zona de sud a litoralului, mai exact la 2 Mai și Vama Veche, vineri, 15 iulie. Au fost luate la puricat mai multe unități comerciale de alimentație publică. Comisarii OPC au depistat grave nereguli: alimente fără o dovadă a termenului de valabilitate, dar și alimente despre care nu se știa când au fost congelate.
ÎN VAMĂ...
Șeful ANPC, Marcel Bogdan Pandelică, a concluzionat, după un prim control în Vama Veche, că au fost verificați într-o primă etapă 6 operatori economici, iar la 2 dintre ei s-au găsit abateri privind legislația în domeniul protecției consumatorilor. ”Concret, în funcție de caz, la unul dintre operatori s-au găsit peste 40 de kilograme de șprot care nu avea date de identificare, termene de valabilitate. A fost oprit de la comercializare acest produs”, potrivit șefului ANPC. La un alt operator economic au fost identificate peste 100 de kilograme de pește și preparate din pește care nu erau depozitate în condiții normale de depozitare, fără etichetare, congelate, dar și produse expirate. ”Aici a fost oprită temporar activitatea, prestarea de serviciu până la remedierea deficiențelor. Amenzile au însumat peste 15 mii de lei”, a adăugat Pandelică.
SC Stronger Sline SRL și Terasa Barba Neagră - Vama Veche au primit 11000 lei amendă contravențională și oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea abaterilor constatate. Acestea prezentau spre comercializare produse fără elemente de identificare, parte din ele aflate într-o stare avansată de alterare, cu miros nespecific și improprii consumului uman, precum și cu modificări organoleptice, după cum a declarat directorul ANPC, Paul Anghel.
CARE ESTE ROLUL ANPC
El a reamintit nu doar consumatorilor, ci și operatorilor economici că ANPC are funcționale 3 comandamente, cu 3 locații, la Mamaia, la Neptun și în Costinești. Astfel, în Mamaia (telefon 0241/831.933) - pentru stațiunile Mamaia și Năvodari; în Neptun (telefon 0241/731.900) - pentru stațiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche; în Costinești (telefon 0241/734.910) - pentru stațiunile Costinești, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla și 23 August. ”Rugămintea este nu numai pentru consumatori, chiar și pentru operatorii economici, în momentul în care au nevoie de consiliere pentru a evita astfel de situații să ne apeleze, în condițiile în care ei sunt nelămuriți în ceea ce privește respectarea legislației în domeniul protecției consumatorilor. Rolul nostru și prezența noastră aici sunt de a ne asigura că sunt respectate drepturile consumatorilor, practic se pun bazele creării unui climat de încredere între operatori și consumatori”, a declarat șeful ANPC.
Citește și:
ANPC a deschis Comandamentul Litoral 2016! Unde se pot face reclamații?