Marinarii români de pe o navă sechestrată vor fi repatriaţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Litigiu comercial

Marinarii români de pe o navă sechestrată vor fi repatriaţi

Eveniment 24 Aprilie 2015 / 00:00 889 accesări

Nu de puține ori s-a întâmplat ca o navă să fie pusă sub sechestru, fie și cu navigatori la bord. Numai anul trecut, spre exemplu, şase nave din ale căror echipaje făceau parte și români au fost sechestrate undeva în apele lumii. ”Multe nave dau faliment, iar apoi sunt sechestrate sau vândute. Anul trecut, spre exemplu, au fost nave cu marinari români sechestrate fie prin Gibraltar, pe continentul african sau în Italia”, a precizat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, totodată reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu. Este și cazul cargoului „Karl“, reţinut la Brest, în Franța, de aproape două luni, din cauza unui litigiu comercial, potrivit prefecturii departamentului Finistère, relatează postul France 3 în pagina electronică. Statul francez urmează să organizeze repatrierea celor 8 marinari de la bord - originari din Honduras, Guatemala şi România. Nava, care navighează sub pavilionul Federației St. Kitts și Nevisa, este imobilizată în port de la 24 februarie. S-ar părea că cei opt membri ai echipajului, ale căror contracte au expirat la 29 martie, nu şi-au mai primit salariile din martie, iar din 2 aprilie nici livrări de hrană, anterior asigurată de către armator. De atunci, actori din portul Brest le asigură supravieţuirea marinarilor, sub coordonarea serviciilor statului. Procedurile de repatriere au fost declanşate prin Biroul francez pentru Integrare şi Imigraţie (OFII). Marinarii vor putea astfel să se întoarcă în ţările lor în primele zile din mai. Cu toate acestea, sindicatele marinăreşti denunţă o formă de expulzare de pe teritoriul francez a marinarilor și solicită ca ei să fie repatriaţi cât mai rapid posibil, după ce li se achită drepturile salariale, în valoare totală de 151.800 de dolari, a subliniat secretarul general adjunct CGT (General Confederation of Labour) pentru marinarii din vest, Jean-Paul Hellequin. Firma americană Reliable Cargo Shipping doreşte să achiziţioneze cargoul „Karl“ şi a plătit proprietarului navei, fundaţia suedeză Overseas Association, un acont de 360.000 de euro. Firma americană, căreia fundaţia refuza să-i livreze nava, a obţinut plasarea sub sechestru a cargoului. Trei marinari, inclusiv căpitanul, au fost deja repatriaţi de către armator. Reprezentanții ITF România nu au informații suplimentare cu privire la marinarii români de pe nava sechestrată.



12