La dezbaterea moțiunii simple pe Educație, în plenul Camerei Deputaților, ministrul de resort, Remus Pricopie, a declarat că Ordonanța 49/2014 corectează mai multe neclarități pentru a face ca sistemul de învăţământ să devină funcţional la propriu. "Ordonanța 49/2014 vine să corecteze o serie de lucruri pe care Legea 1 le-a introdus prost. Consiliul de administrație, care este principalul organ de conducere al unei unități de învățământ, din păcate, în foarte multe unități de învățământ, din 2001 până la adoptarea Ordonanței 49, nu s-a putut constitui conform legii, pentru că norma prevăzută de Legea 1 nu ținea cont de realitate. În multe localități, autoritățile locale sau părinții nu desemnau reprezentanți în consilii de administrație și atunci nu se putea întruni cvorumul necesar pentru a se putea întruni consiliul. Ordonanța 49 menține structura Consiliului de administrație, dar prevede modul în care Consiliul de administrație funcționează dacă nu avem cvorum la prima ședință", a explicat Pricopie. Potrivit ministrului, ordonanța, care a fost criticată de opoziție prin moțiune, asigură și posibilitatea unităților de învățământ superior să organizeze colegii ca programe postliceale: "În ultimele luni, s-a vehiculat faptul că se poate intra în învățământul superior fără Bacalaureat. Nimic mai fals. În Legea Educației există aceste prevederi în care se precizează clar că diploma de Bacalaureat este necesară pentru a fi admis în învățământul superior, programe de licență. Organizarea unui colegiu, respectiv a unei școli postliceale într-o instituție de învățământ superior are cu totul altă motivare. În momentul de față, în România nu mai există specialiști, tehnicieni sau alte profesii, pentru faptul că școlile postliceale care au existat cândva au dispărut sau nu mai au forța să pregătească programe. La noi nu mai există școli care să pregătească tehnicieni veterinari sau specialiști în domeniul petrolului, liceele specializate în anii '80 nu mai au capacitatea astăzi să organizeze așa ceva“. Pricopie a amintit că școlile profesionale care au fost desființate în urmă cu mai mulți ani au fost redeschise în parteneriat cu firmele și s-a ajuns la 36.000 de elevi care s-au înscris în învățământul profesional în sistem dual. Diversificarea programelor postliceale a fost cerută şi de Comisia Europeană și Banca Mondială, după ce au efectuat o serie de studii ce au reliefat necesitatea acestor forme de învăţământ în Educaţia românească.