După mai bine de zece ani de calvar rutier, timp în care șoferii constănțeni, dar și turiștii care aveau în rută „pasajul rutier Filimon Sârbu” (așa cum este trecut în toate proiectele, de fapt podul IPMC - cum este cunoscut obiectivul de către constănțeni) nu au știut sigur când și cât timp mai pot circula pe el, autoritățile au vești bune! Până în 10 mai, lucrările de reabilitare vor fi finalizate, iar podul va fi redat integral circulației. În acest fel, autoritățile anunță sfârșitul unei perioade negre pentru construcţia rutieră, care a reprezentat subiectul unor confruntări între autoritățile locale și cele centrale. „Pasajul Filimon Sârbu” este compus, de fapt, din două poduri construite unul lângă altul. Unul dintre ele a fost dat în folosinţă în 1965, iar cel de-al doilea, în 1985. Până la construirea autostrăzii A2 și a centurii ocolitoare A4, „pasajul Filimon Sârbu” era tranzitat anual de mii de tiruri care i-au afectat structura de rezistență.
PLIMBAT „DE LA ANA LA CAIAFA” Reabilitarea podului IPMC a început în 2004, când Ministerul Transporturilor, condus la acea vreme de Miron Mitrea, a aprobat alocarea a 130 de miliarde de lei vechi pentru lucrările ce urmau a fi realizate prin intermediul Primăriei Constanța. Municipalitatea s-a ocupat de reabilitare ca la carte până în 2005, când, odată cu venirea pedeliștilor la putere, finanțarea a fost întreruptă. De atunci, pasajul a fost trimis din administrarea Primăriei către Ministerul Transporturilor (MT) și înapoi de mai multe ori, în încercarea de a obține fonduri pentru continuarea lucrărilor. Însă, fiind într-un oraș a cărui administrație nu era agreată de guvernele portocalii ale vremurilor, obiectivul a fost condamnat la ruină de autoritățile centrale.
DEZNODĂMÂNT FERICIT Situația s-a îndreptat în 2012, când MT a preluat din nou podul, de data aceasta cu gânduri serioase. „Transferul către minister a fost posibil datorită faptului că, la vremea respectivă, un constănțean, care nu era străin de problemele orașului, era secretar de stat. Așa că cel târziu pe 10 mai vom putea circula pe ambele fire ale fiecăruia dintre cele două poduri ce alcătuiesc pasajul rutier Filimon Sârbu”, a spus viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Constanța, Decebal Făgădău. În ultimii trei ani, s-a lucrat atât la structura de rezistență a podului, cât și la partea carosabilă. Până la deschiderea integrală a pasajului, este important de știut că, începând de luni, circulația va fi mutată de pe podul nou (cel pe care se circulă în prezent) pe cel vechi (pe care se încheie reabilitarea). Cei care lucrează la pasaj ne-au asigurat că finisajele pe podul ce urmează a fi închis vor dura câteva zile, pentru ca, în prima săptămână din mai, podul IPMC să fie redat integral circulației.