Cei care au ales să vină la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” duminică seară, în ciuda celor minus 4 grade și a viscolului de afară, s-au bucurat de alegerea făcută. Întâlnirea cu Floria Tosca le-a încălzit sufletele. Cei doi protagoniști ai operei pucciniene, soprana japoneză Akiko Hayakawa și tenorul Răzvan Săraru, au reușit să transmită publicului emoția care răzbate în întreaga operă și care caracterizează intensa legătură dintre cei doi îndrăgostiți: cântăreața Floria Tosca și pictorul Mario Cavaradossi. Trăirile celor două personaje, iubirea reciprocă și gelozia Floriei, care crește pe măsură ce venalul și frivolul Scarpia, interpretat de baritonul bucureștean Stefan Popov, sădește îndoiala în sufletul ei, trădarea, urmată de o crimă de care Tosca nu se credea capabilă, dar pe care o comite în numele dragostei sale pentru Mario, au reușit să mențină încordată atenția publicului pe parcursul primelor două acte. De un intens dramatism, actul al II-lea a culminat cu celebra arie a Toscăi „Vissi d’arte”, pe care Puccini a scris-o special pentru o cântăreață de operă renumită la acea vreme, nimeni alta decât românca Hariclea Darclee. Publicul a aplaudat răscolitoarea arie la scenă deschisă. Emoțiile au atins punctul maxim al intensității în actul al III-lea, cel al execuției „simulate”, în urma căreia Mario ar fi trebuit să cadă sub „rafala” gloanțelor oarbe. Aplauzele au răsunat din nou, de această dată pentru Răzvan Săraru, pentru interpretarea emoționantă a ariei „E lucevan le stelle”.
EMOȚII INTENSE ȘI MOMENTE DE ADEVĂR „Dacă nu transmitem emoții, spectacolul este unul ratat, deoarece noi, artiștii, nu facem decât să spunem povești de viață, încercăm să creăm momente de adevăr. Mario este un rol extraordinar, pe care orice tenor și-l dorește, unul din marile roluri de tenor. E destul de dificil, însă cu înțelepciune și tehnică se pot face lucruri frumoase. Și cu soprana Akiko Hayakawa colaborez excelent. Este o mare soprană E important să facem „fraze” frumoase care să ajungă la sufletul spectatorilor, așa cum și-a dorit compozitorul. Noi servim partitura și compozitorul”, a spus în culise, după căderea cortinei, Răzvan Săraru.
Aplauzele de final au fost adresate și celorlalți artiști lirici din distribuție: Laurenţiu Severin - Angelotti, Constantin Acsinte - Sacristanul, Doru Iftene - Spoletta, Iulian Bratu - Sciarrone şi Temnicerul, Mihaela Ionescu - un păstor, dar și corului.
Conducerea muzicală a spectacolului i-a aparținut dirijorului nipon Koichi Inoue.
Citește și:
Bufonul Rigoletto, întâmpinat cu aplauze
Serile lui Verdi și Puccini la Operă
Rigoletto și Floria Tosca vă invită la Operă
Sală arhiplină la Concertul de Anul Nou de la Teatrul „Oleg Danovski”