S-a montat ultima piesă a noului pod de la Agigea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Lucrări pe ultima sută de metri

S-a montat ultima piesă a noului pod de la Agigea

Eveniment 23 August 2014 / 00:00 2837 accesări

În fiecare vară, traficul spre Portul Constanța este supraaglomerat. Pentru șoferii de tir, descărcarea mărfii în port reprezintă un adevărat calvar. Sunt nevoiți să stea zeci de ore la cozi interminabile. Finalizarea noulului pod rutier care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră și face legătura între autostrada București - Constanța (A2) și Portul Constanța ar duce la descongestionarea traficului rutier spre port, dar și spre sudul litoralului, mai ales că, din septembrie, circulația pe podul de la Agigea va fi întreruptă pentru reluarea lucrărilor de reabilitare a acestuia. Vineri a fost finalizat montajul tablierului metalic la noul pod rutier care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră la km 0+540 către Agigea. Tronsonul central montat are 17,2 metri şi 95 tone, montajul acestuia, de pe apă, realizându-se cu o macara ce are o capacitate de 1.800 tone. După montajul tronsonului central, urmează să fie realizate placa de suprabetonare și calea pe pod, precum și reglajele fine ale eforturilor în hobane. De asemenea, până la 31 octombrie vor fi realizate viaducte de acces la pod, pasaje de trecere la nivel de cale ferată, lucrări de construcții civile, parcări și alte drumuri de acces, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanța (A4). La finalul lucrărilor, cel mai mare pod cu hobane din România va fi supus unor probe tehnologice înainte de a fi dat în folosință. Deși inițial s-a anunțat că lucrările vor fi finalizate la sfârșitul lui iulie, termenul a fost modificat, astfel că punerea în funcțiune a noului pod ar putea avea loc la sfârșitul lui octombrie, după ce vor fi efectuate toate testele necesare. ”În prezent, lucrările sunt în toi, însă montarea tablierului metalic a durat mai mult decât preconizau constructorii. Din păcate, vremea nu a ținut cu cei care execută lucrările de construcție. Pentru montarea segmentelor intermediare de deasupra apei era nevoie ca vântul să bată cu cel mult 5 km pe oră, însă vremea a fost destul de capricioasă în ultima perioadă, motiv pentru care au avut loc întârzieri”, a declarat directorul comercial din cadrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, George Vișan.

PODUL, O NECESITATE Noul pod rutier a apărut ca o necesitate, pe de o parte, datorită posibilității conectării Portului Constanța la A2, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanța și crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la șoseaua națională existentă, iar pe de altă parte, datorită asigurării unei legături directe între zonele de nord și de sud ale Portului Constanța, fără tranzitarea orașului. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat și va fi cel mai mare pod de acest gen din România. El va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea va fi de 17,4 metri, permițând circulația pe patru benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care vor susține tablierul podului prin fascicule de hobane vor avea o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Taguri articol


12