Scădere de 13% pentru General Motors

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Scădere de 13% pentru General Motors

Monden 01 Noiembrie 2012 / 00:00 436 accesări

Profitul General Motors (GM) a scăzut cu 13% în trimestrul al treilea, la 1,8 miliarde de dolari, în contextul creşterii pierderilor la divizia europeană şi a costurilor mai mari cu cheltuielile pentru serviciul de garanţii în America de Nord. Profitul în trimestrul al treilea a coborât de la 2,1 miliarde de dolari, anul trecut, la 1,83 miliarde de dolari. Excluzând unele elemente excepţionale, producătorul auto american a avut un câştig de 93 de cenţi pe acţiune, depăşind aşteptările analiştilor, de 60 de cenţi. Veniturile au avansat la 37,6 miliarde de dolari. GM a avertizat că se aşteaptă ca operaţiunile europene să înregistreze pierderi de 1,5-1,8 miliarde de dolari în acest an. Divizia ar putea ajunge pe zero abia la mijlocul acestui deceniu.

Activităţile din Europa ale GM au avut un rezultat negativ de 500 de milioane de dolari în trimestrul al treilea, faţă de 300 de milioane de dolari în acelaşi interval al anului anterior. O mare parte a pierderii este atribuită diviziei Opel, care se află în proces de restructurare. Rezultatul GM în America de Nord a fost solid, cu un profit operaţional de 1,8 miliarde de dolari. Grupul a cheltuit, în intervalul de trei luni, 300 de milioane de dolari pentru programe de rechemări în service de amploare mai redusă şi pentru reparaţii aduse unor piese.

Pe de altă parte, Sergio Marchionne, şeful alianţei Fiat-Chrysler, a redus semnificativ ţintele de performanţă pentru următorii doi ani, din cauza declinului din Europa şi a negat informaţiile din presă care susţineau că a propus fuziunea General Motors şi PSA Peugeot Citroen. Situaţia dificilă de pe piaţa auto europeană l-a forţat pe Marchionne să se concentreze pe consolidarea operaţiunilor Fiat în Europa, în loc să achiziţioneze mai multe acţiuni ale producătorului auto american Chrysler Group LLC, unde Fiat deţine o participaţie de 58,5%. Şeful alianţei Fiat-Chrysler şi-a reafirmat intenţia de a realiza o fuziune între cei doi producători auto, până în 2014 şi 2015, dar a afirmat că Europa va rămâne centrul preocupărilor sale. Fiat se aşteaptă acum la un profit din tranzacţionare în 2014 între 4,7 şi 5,2 miliarde de euro, în scădere faţă de estimarea anterioară, de 7,5 miliarde de euro. Datoria industrială netă în 2012 ar putea ajunge la 6,5 miliarde de euro, cu un miliard de euro mai mult decât prognoza anterioară. De asemenea, Fiat se aşteaptă să vândă 4,6-4,8 milioane de vehicule în 2014 şi nu 6 milioane, cât estima anterior. Compania a mai dat asigurări că nu va închide fabrici în Europa, aşa cum au anunţat alţi producători auto.

Marţi, surse anonime au declarat că Sergio Marchione a propus fuziunea grupului Fiat cu PSA Peugeot Citroen şi Opel, divizie a General Motors, pentru a înfiinţa un producător auto care să depăşească Volkswagen, cea mai mare companie auto din Europa. Şi producătorul auto american Ford a anunţat marţi că în Europa a pierdut 468 milioane de dolari, deoarece vânzările sunt la cel mai scăzut nivel din ultimii aproape 20 de ani. În următorii doi ani, compania americană se aşteaptă să înregistreze pierderi în Europa de cel puţin trei miliarde de dolari, din care 1,5 miliarde de dolari în 2012. Ford Motor a prezentat, săptămâna trecută, un plan de restructurare a operaţiunilor sale din Europa, unde grupul estimează că va înregistra pierderi de peste 1,5 miliarde de dolari în acest an. În total, Ford va elimina 13% din efectivele sale în Europa şi va închide trei uzine din regiune, una din Belgia şi două din Marea Britanie.

Taguri articol


12