O frumoasă poveste fără anotimp, deși firul epic se „desfășoară” iarna, cu păpuși care prind viață, cu o fetiță care se transformă în prințesă, într-o noapte plină de taine, este potrivită pentru orice vârstă, deoarece are darul de a te transpune într-o lume magică, departe de cotidian. S-au transpus într-o lume de vis și spectatorii - mai mari și mai mici - care au ales să petreacă seara de sâmbătă în sala aproape neîncăpătoare a Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”. Ei au urmărit povestea „Spărgătorului de nuci”, narată în pași de dans pe muzica lui Piotr Ilici Ceaikovski. Un spectacol de echipă, plin de culoare (scenografia este creaţia Nataliei Kornilova), ritm, candoare, farmec și sentimente nobile, precum iubirea, dar nelipsit de tensiune, deoarece Regele șobolanilor reușește să-și bage... coada și să le dea bătăi de cap protagoniștilor.
Rolul titular a fost interpretat de prim-solistul Horațiu Cherecheș. „E un rol pe care îl dansez de șapte ani în această montare a lui Gheorghi Kovtun. E unul dintre cele mai grele roluri pe care le-am dansat. M-am simțit foarte bine pe scenă și consider că am deschis foarte bine stagiunea, judecând după aplauze”, a spus Horațiu Cherecheș. În rolul visătoarei Marie, publicul a admirat-o pe Irina Ganea-Mihaiu, care, sâmbătă seară, a dansat pentru prima dată în acest rol în fața publicului de acasă, după ce, în decembrie 2015, a debutat în fața publicului german. Sergiu Dan a interpretat un unchi Drosselmayer așa cum și l-ar dori orice copil: generos, plin de surprize și protector. Eliza Maxim a întruchipat-o pe Zâna cea bună, care, cu alaiul ei de fulgi, a adus magia pe scenă, iar odiosul Rege al șobolanilor a fost redat de Adrian Mihaiu, apreciat de fiecare dată pentru rolurile cărora le dă viață pe scena constănțeană cu profesionalism.
Dansul spaniol i-a avut ca protagoniști pe Rie Aoyagi, Mayu Takahashi, Daia Kashiwaba din Japonia și Mihai Pâslaru, iar dansul rusesc pe: Cosmin Adrian, Nozomi Miura din Japonia, Laima Costa, Petronela Iordache şi Codruţa Bălan. Amalia Mîndruţiu şi Kyoji Shimomura din Japonia au evoluat în dansul chinezesc, iar pe ritmuri arăbeşti au dansat Dorina Drăgoeaş, Bogdan Bîrsănescu şi Ryan Brown din Anglia.
La Teatrul „Oleg Danovski”, vor urma și alte spectacole de balet pentru publicul tomitan: „Peer Gynt”, de Edvard Grieg - pe 20 februarie, o gală de balet în martie, cu invitați speciali, precum Gigel Ungureanu și Ovidiu Iancu Matei, „Cenușăreasa” și „Giselle”. Nu vor lipsi nici surprizele coregrafice în această stagiune, în pregătire fiind un nou titlu de balet.
Citește și:
„Seara muzicii franceze” în... familie
Seri de poveste cu „Spărgătorul de nuci“ și „Traviata“