Supermarket + român = LOVE (până la preț!)

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În zodia shopping-ului

Supermarket + român = LOVE (până la preț!)

Economie 07 Octombrie 2015 / 15:21 1246 accesări

Credeți ce vreți despre supermarketuri și despre calitatea produselor vândute acolo, însă ele sunt locul preferat de shopping pentru 83% dintre români, cei mai mulți dintre ei (75,2%) alegându-le datorită prețurilor mai mici, se arată într-un studiu realizat la cererea Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). Interesant este că 66% dintre românii care fac cumpărături la supermarket aleg produse românești. De notat este că 65,2% dintre respondenți se aprovizionează și de la magazinele din cartiere, iar 45,2% și din piețele agro-alimentare. Și imaginea marilor centre comerciale este una bună, 82,6% dintre participanții la sondaj considerând că ele creează locuri de muncă pe plan local, în timp ce 10,7% cred că, dimpotrivă, le distrug. „Cei mai mulți respondenți (64,9%) apreciază că supermarketurile îi ajută să economisească, în timp ce 22,8% consideră că îi sărăcesc. Majoritatea (65,9%) cred că produsele alimentare românești sunt mai bune calitativ decât cele străine, 27% sunt de părere că ele sunt comparabile, în timp ce doar 4,6% spun că cele românești sunt mai proaste. În același timp, 39,7% dintre români afirmă că produsele alimentare românești sunt la fel de scumpe ca cele străine, iar 28,8% consideră că ale noastre sunt chiar mai scumpe“, spune directorul executiv al AMRCR, Delia Nica.

PRO-ROMÂNIA De remarcat este că, potrivit sondajului, conaționalii noștri au păreri diferite despre ceea ce înseamnă „produs românesc“. Astfel, 36% spun că produs românesc este cel făcut după o rețetă autohtonă, 26,6% spun că-i vorba despre orice produs care se fabrică în România, indiferent de originea ingredientelor, de nume și de brand, 21,6% consideră că produsul românesc este cel tradițional, iar pentru 12,9% este suficient doar un nume românesc. Cât despre propunerea închiderii supermarketurilor în weekend, ea nu este apreciată de populație, 52,6% dintre români considerând că efectul imediat ar fi creșterea cheltuielilor pentru cumpărături, pe de-o parte, și pierderea unor locuri de muncă (54,8%), pe de altă parte. În plus, vor avea de suferit și producătorii de alimente perisabile (61,4%) și firmele de transport (57,1%).

Citește și:

Scăderea prețurilor sperie BNR

Puneți-vă centura de siguranță! Prăbușirea inflației continuă

Consumismul românesc omoară deflația în fașă

Taguri articol


12