Traficul de mărfuri dintre România și Serbia a crescut cu peste 60%

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Întâlnire la Belgrad cu partenerii din regiune ai Portului Constanța

Traficul de mărfuri dintre România și Serbia a crescut cu peste 60%

Economie 25 Septembrie 2015 / 15:21 657 accesări

Portul Constanța s-a aflat ieri la Belgrad, la întâlnirea cu partenerii săi, cu oficialitățile sârbe, cu oamenii de afaceri interesați de oportunitățile oferite de porturile maritime româneşti și care intenționează să-și dezvolte business-ul, colaboratori consacraţi, dar şi potenţiali. Vorbim de cea de-a noua ediție a Zilei Portului Constanța în Serbia, eveniment organizat de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” Constanţa (CN APMC). Alături de conducerea CN APMC, au participat la eveniment și ambasadorul României la Belgrad, Daniel Banu, reprezentanți ai Ministerului Transporturilor din Serbia, delegaţi din Serbia, Croaţia, Bosnia-Herţegovina, Germania, Ungaria sau Austria și operatori importanți din Portul Constanța. La Belgrad au fost reprezentate companiile Chimpex, Socep, TTS, Umex și United Shipping Agency, interesate de întâlnirile de afaceri stabilite cu partenerii din această zonă. Potrivit ambasadorului României la Belgrad, Ziua Portului Constanța la Belgrad a devenit un brand al cooperării dintre România și Serbia.

ASCENSIUNE SPECTACULOASĂ A TRAFICULUI DE MĂRFURI De la începutul acestui an și până la 15 august, traficul de mărfuri între Portul Constanţa şi Serbia a fost de 4,02 milioane tone (față de 2,5 milioane tone la 15 august 2014), din care 2,36 milioane tone îl reprezintă traficul fluvial (față de 1,5 milioane tone la 15 august 2014). Creșterea de peste 60% este spectaculoasă, fiind determinată în principal de cereale. Astfel, în traficul total, ponderea cea mai mare o deţin cerealele, cu peste 3,03 milioane tone (față de 1,1 milioane tone la 15 august 2014), urmate de combustibilii minerali solizi, cu 242.413 tone, îngrășăminte - 222.960 tone, minereurile de fier şi deşeurile de fier - 211.019 tone. Cerealele din Serbia sunt exportate, cu tranzit prin Portul Constanța, spre Coreea de Sud, Spania, Iran, Egipt, Israel, Turcia, Portugalia, Olanda, Tunisia, Italia sau Libia, iar produsele metalice sârbești ajung în Turcia, Algeria, Tunisia, Siria și Spania.

De asemenea, Serbia importă, cu tranzit prin Portul Constanța, combustibili minerali solizi, îngrășăminte, minereuri şi deşeuri de fier, minereuri și deșeuri neferoase, produse petroliere, minerale brute sau prelucrate sau echipamente și mașini.

ZIUA PORTULUI CONSTANȚA ÎN SERBIA ESTE APRECIATĂ DE MEDIUL DE AFACERI DIN REGIUNE Potrivit reprezentanților CN APMC, președintele Asociației Armatorilor din cadrul Camerei de Comerț din Serbia, Biljana Cvertkov, a considerat că evenimentul reprezintă o oportunitate care se oferă an de an tuturor firmelor de transport și logistică, un prilej cu care întâlnești la un loc Portul Constanța - CN APMC, reprezentanții Canalului Dunăre - Marea Neagră, Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile, ai porturilor de pe Dunăre, operatori importanți sau agenți. „Portul Constanța s-a concentrat întotdeauna pe dezvoltarea de parteneriate, fiind mereu în căutare de noi oportunități. În acest sens, trebuie să menționăm eforturile noastre continue de a oferi o rută alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor din Orientul Îndepărtat, urmând coridorul TRACECA prin Marea Caspică, conectând Europa cu nordul Chinei și scurtând astfel ruta obișnuită cu 3 săptămâni”, a declarat directorul comercial al CN APMC, George Gabriel Vișan. Atât reprezentanţii CN APMC, cât şi partenerii sârbi consideră că, în relaţiile economice cu Serbia, unul dintre cele mai mari avantaje ale Portului Constanţa îl constituie faptul că este atât port maritim, cât şi port fluvial, permițând acostarea oricărui tip de navă fluvială și maritimă. ”Datorită Dunării, Portul Constanţa poate fi considerat ieşirea la mare a Serbiei. Dar trebuie să ne unim eforturile pentru îmbunătățirea navigabilității pe Dunăre, care ar determina, fără îndoială, creșterea afacerilor pentru toți cei implicați. Aceasta este cheia dezvoltării regiunii și nu putem discuta despre Dunăre fără să amintim Serbia! Constanța este o parte importantă a acestui coridor, dar doar împreună, într-un efort concentrat, putem să beneficiem de toate avantajele pe care le oferă transportul pe Dunăre”, a precizat directorul general al CN APMC, Valeriu Nicolae Ionescu.



Ştiri recomandate

12