Un supervizor al controlului de trafic aerian malaysian dormea în timpul serviciului, la patru ore după dispariţiei avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines cu 239 de persoane la bord, relatează Sydney Morning Herald. Transcrierea conversaţiilor dintre personalul civil, militar şi aerian în orele de după dispariţia avionului arată un răspuns pe care Guvernul malaysian a fost de acord să îl investigheze abia după publicarea unui raport foarte critic, ieri, de către o echipă internaţională. În timpul unei conversaţii care a început la ora locală 05.20 în dimineaţa în care a dispărut avionul, oficialii Malaysia Airlines au întrebat în mod repetat controlorul de trafic aerian de pe aeroportul din Kuala Lumpur dacă a predat responsabilitatea avionului controlului de trafic aerian din Vietnam. Controlorul malaysian a insistat că a preluat tura la ora 03.00 şi nu ştie detaliile. Echipamentul de comunicaţii al avionului a încetat să mai funcţioneze brusc la ora 01.20. După mai multe solicitări, controlorul i-a spus unui membru al conducerii Malaysia Airlines că îl va trezi pe supervizorul său. "Îl voi trezi pe supervizorul meu şi îi voi cere să mai verifice o dată, să meargă şi să verifice care a fost ultimul contact ... şi toate celelalte lucruri", a afirmat controlorul. Desmond Ross, un pilot australian pe aeronave comerciale şi expert în siguranţa aviatică, a declarat că raportul de duminică ridică mai multe întrebări decât oferă răspunsuri, inclusiv de ce era confuzie între controlul de trafic aerian din Kuala Lumpur şi cel din Vietnam. Controlorilor din Ho Chi Min le-a luat 20 de minute înainte de a începe să se întrebe de ce avionul nu a intrat în spaţiul lor aerian, în timp ce protocoalele internaţionale cer ca acest lucru să se întâmple în două minute.