Noul pod de la Agigea, cel mai mare pod cu hobane din țară, a fost dat în folosință. Asta după 5 ani de la începerea construcției, timp în care autoritățile au dat zeci de termene de finalizare. Inaugurarea oficială a avut loc luni, 19 octombrie, la ora 8.00, în prezența autorităților locale.
REZISTENT LA CUTREMURE DEVASTATOARE Podul, care face legătura între DN 39 Constanța - Mangalia şi autostrada A4, evitând trecerea prin localităţile Lazu şi Agigea, este o premieră românească. ”Podul rutier la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, care astăzi (luni, 19 octombrie - n.r.) este gata pentru a intra în circulație, este un concept 100% românesc, fiind proiectat de o firmă românească, supervizat tot de români, executat de o firmă românească, al cărei subcontractor de specialitate e o altă firmă autohtonă. Podul a trecut testele cu bine - teste statice și teste dinamice. Sunt montate și reazemele antiseismice”, a explicat directorul de infrastructură al Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime Constanța” (CN APMC), Mihaela Alina Staețu. ”Este o investiție foarte importantă și pentru locuitorii din Agigea și din Lazu, pentru că tot traficul greu se dirijează acum pe exterior, și nu prin centrul localității”, a spus primarul comunei Agigea, Cristian Cârjaliu. Totodată, a fost deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, așa că în acest moment pot trece pe pod tirurile care au ca destinație finală portul.
PENTRU ȘOFERII DE TIR CARE ERAU NEVOIȚI SĂ STEA ZECI DE ORE LA COZI INTERMINABILE PENTRU A INTRA ÎN PORT, VEȘTILE SUNT ÎMBUCURĂTOARE.
”Portul Constanța este al doilea port din Europa, iar tranzitul de mărfuri se face de peste tot din lume. Inaugurarea acestui aflux de circulație care lipsea pentru intrarea în port este deosebit de benefică”, a explicat senatorul PSD, Nicolae Moga. Finalizarea noului pod rutier duce nu numai la descongestionarea traficului rutier spre port, dar și spre sudul litoralului, mai ales că, în curând, circulația pe vechiul podul de la Agigea va fi întreruptă pentru reluarea lucrărilor de reabilitare. ”Podul nou va prelua tot traficul greu. Există și podul vechi, care va intra în reabilitare, va fi complet refăcut, iar pentru sezonul următor sperăm să nu mai avem nicio problemă în traficul rutier. Anul viitor, când vor veni pe litoral în Constanța, turiștii vor putea să folosească și noul pod”, a precizat prefectul județului Constanța, Ion Constantin. Autoritățile au promisiuni că în curând va fi finalizată și breteaua rutieră de legătură cu DN 39A. ”Breteaua are stadiul de execuție 97,5%. Probabil în două-trei săptămâni vom fi în măsură de a inaugura și breteaua de legătură”, a declarat directorul de infrastructură al CN APMC.
Explicațiile constructorului
Deoarece a depășit cu mult termenul de finalizare a lucrărilor, constructorul, ApolodorComimpex, va primi penalități, a căror valoare nu este cunoscută deocamdată. ”Au fost probleme tehnice și financiare, iar misiunea noastră a fost să le depășim, să găsim soluții, ceea ce am și reușit. Proiectul a început acum 4 ani și a fost modificat radical ulterior, din cauza soluției de fundare a pilonilor principali ai podului. Problema penalităților o vom discuta în următoarea perioadă cu clientul (CN APMC - n.r.). Sperăm că vom găsi o formulă satisfăcătoare”, a declarat directorul executiv al companiei, Daniel Sârbu. Construcţia este ridicată la câteva sute de metri în aval de podul vechi, are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere de 200 metri și o lățime de 17,4 metri, permițând circulația pe patru benzi. Investiția de peste 190 de milioane de lei a fost realizată cu fonduri europene și de la bugetul de stat. În ediția online a cotidianului ”Telegraf” (www.telegrafonline.ro) găsiți harta în care este descris accesul spre noul pod de la Agigea.
Citește și: