PIERD PROPRIETARII Scandalul Volkswagen are repercusiuni și în România, unde proprietarii autoturismelor nemțești ar putea fi obligați să plătească diferența de taxă de poluare, pentru noxele emise de fapt și de drept de autorismele germane, consideră avocații Gheorghe Piperea și Marius Coltuc. „Oamenii care au cumpărat mașini VW, fiind convinși că nu au emisii ridicate, vor fi cu siguranță puși să plătească diferența de taxă. E un motiv de supărare - dacă cineva ar trebui să acopere diferența, atunci acel cineva ar trebui să fie constructorul german. Dar VW va spune că nu e obligată să facă asta, pentru că și Comisia Europeană a considerat taxa din România ca fiind ilegală!“, a declarat avocatul Gheorghe Piperea. La rândul său, avocatul Marius Coltuc a menționat că statul român poate solicita Registrului Auto Român să cheme consumatorii să mai facă o dată testul de emisii - „În momentul în care se face din nou testul, se emite o nouă decizie de calcul. Dacă vor exista diferențe, atunci ANAF poate executa silit suma respectivă sau omul rămâne cu mașina neînmatriculată“. RAR a anunțat vineri că verifică dacă pe maşinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare există dispozitive de manipulare a emisiilor şi a cerut reprezentanței Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-a folosit software-ul buclucaș.
AMENZI URIAȘE Comisia Europeană a solicitat tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigații la nivel național cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen, pentru a putea stabili dacă și cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă standardele de poluare. Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisii, prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele de poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor de poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde dolari. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.
http://www.telegrafonline.ro/1440709200/articol/search/307257/cum_iti_iei_inapoi_taxa_auto.html