Nava MSC „Flaminia”, ancorată în dana Umex a portului Constanţa, continuă să fie în centrul atenţiei. De această dată, este vorba despre asociaţia de firme (trei la număr) care acţionează la bordul navei, înainte ca „Flaminia” să intre în reparaţii la Mangalia, la Şantierul „Daewoo”. Cele trei firme specializate în domeniul operaţiunilor de curăţare, reciclare şi distrugere de deşeuri periculoase sau nepericuloase sunt Uni-Recycling din Bucureşti, Setcar SA - cu sediul în Brăila şi Glar Construct din Ploieşti. Reprezentanţii lor ar dori mai mulţi bani din partea armatorului. Varianta este susţinută atât de subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Constantin Matei, cât şi de prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola. „Au mai apărut ceva probleme de ordin financiar în rândul celor trei firme care acţionează pentru depoluare, descărcare şi alte acţiuni, înainte să intre în portul Daewoo Mangalia. În momentul în care au fost găsite deşeuri de origine animală, s-a sistat orice lucrare”, a declarat prefectul Constanţei, Eugen Bola. Zilele trecute, reprezentantul Guvernului în teritoriu a avut o întrevedere cu preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă şi cu reprezentanţi ai consiliului general al Gărzii Naţionale de Mediu pentru a dezbate situaţia deşeurilor de pe navă. „S-a efectuat un control la navă, sunt mai multe mii de tone de deşeuri care nu se înscriu în cele două coduri (de metal şi de şlam - n.r.). Miercuri, 12 iunie, ANPM a transmis o solicitare către instituţia omoloagă din Germania pentru ca, în temeiul notificării care a constituit acceptul României pentru venirea navei, partea germană se obligă să primească toate celelalte deşeuri de pe navă, altele decât cele înscrise (metal şi de şlam - n.r.)”, a continuat prefectul. Bola a adăugat că există acceptul ANPM să fie incinerate deşeurile de origine animală, iar restul de deşeuri vor fi trimise pentru incinerare la nemţi.