Până acum, numărul de telefon la care consumatorul putea suna pentru a face sesizări sau reclamaţii era 0800.080.999, apelul fiind gratuit din reţeaua Romtelecom. Acest număr a fost schimbat recent, printr-un act normativ publicat în Monitorul Oficial, care stabileşte, totodată, că apelul către noul număr va fi taxat la tarif normal în toate reţelele de telefonie. Ordinul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului nr. 473 care modifică măsurile de informare a consumatorilor a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 823 din 7 decembrie 2012. Potrivit actului normativ, noul Telefon al Consumatorului, INFOCONS, va fi 021.9551, o linie telefonică cu tarif normal în toate reţelele. Practic, conform noilor reglementări, toţi operatorii economici vor afişa noul număr de telefon la loc vizibil, adică lângă casa de marcat, lângă orarul de funcţionare, în spaţiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului. Afişarea acestei informaţii se va face conform modelului prevăzut de actul normativ publicat recent. Mai mult, operatorii economici sunt obligaţi, conform legii, să afişeze inclusiv contactele comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor în a căror rază teritorială se află. Conform noilor prevederi, operatorii vor afişa, pe lângă cele menţionate, şi contactele comisariatelor regionale, întrucât Ordinul ANPC stabileşte că, de-acum, comisariatele se vor reorganiza în funcţie de regiunile ţării. Astfel, se vor constitui 8 comisariate regionale la nivel naţional, iar fiecare dintre acestea va cuprinde judeţele din regiunea respectivă, Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud-Est cuprinzând judeţele: Constanţa, Galaţi, Buzău, Tulcea, Brăila şi Vrancea.