10 ani, 126 de milioane de strigăte de ajutor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
\"Telefonul copilului\" în cifre, în întreaga lume

10 ani, 126 de milioane de strigăte de ajutor

Eveniment 18 Mai 2013 / 00:00 428 accesări

Peste 126 de milioane de apeluri au fost înregistrate de \"telefonul copilului\" din întreaga lume în ultimul deceniu, serviciul din România primind în fiecare an un număr tot mai mare de solicitări, aproape 140.000 fiind numai în 2012, se arată într-un comunicat remis mass media. Child Helpline International - reţeaua globală de servicii \"telefonul copilului\" a sărbătorit, vineri, pentru al şaptelea an consecutiv, Ziua Internaţională a Telefonului Copilului. În ultimul deceniu, serviciile \"telefonul copilului\" din întreaga lume au înregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor şi tinerilor în medie pe zi. Cele mai frecvente situaţii în care copiii apelează serviciul care le este dedicat rămân abuzul şi violenţa, relaţionarea cu colegii sau prietenii, relaţionarea cu părinţii, problemele psiho-sociale. \"Cea mai des întâlnită grupă de vârstă a copiilor care apelează „telefonul copilului” este 13-15 ani. De asemenea, fetele continuă să contacteze într-un număr mai mare linia telefonică gratuită, spre deosebire de băieţi\", se arată în comuncatul transmis presei. Serviciul telefonul copilului funcţionează în România din anul 2001, numărul solicitărilor primite fiind într-o creştere constantă. \"Astăzi aproape că nu mai facem faţă unui număr atât de mare de apeluri din partea copiilor şi adolescenţilor, fie că vorbim despre nevoia de comunicare, relaţionarea cu părinţii, abuzul emoţional, abuzul fizic, neglijarea, încălcarea dreptului la educaţie, exploatarea prin muncă, abuzul sexual, automutilare şi tentative de suicid, în principal în situaţii în care părinţii sunt plecaţi în străinătate, solicitări de informaţii referitoare la prestaţiile sociale de care pot beneficia familiile lor pentru îmbunătăţirea traiului zilnic. Asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului, care se află la capătul celălalt al firului, se întâlnesc, aşadar, zi de zi cu o realitate crudă. Numai anul trecut au răspuns la 116.111 unui număr de 138.104 de apeluri, iar 74,35% erau apeluri din partea copiilor\", a declarat Cătălina Florea, directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului şi deputy regional representative Europe - Child Helpline International. Serviciile \"telefonul copilului\" oferă copiilor şi tinerilor posibilitatea de a comunica în deplină confidenţialitate şi îi ajută să depăşească problemele cu care se confruntă, încurajându-i totodată să preia controlul asupra propriilor destine. Reprezentanţii acestor servicii ascultă, oferă consiliere specializată şi îndrumă copiii către servicii de asistenţă socială relevante pentru acele situaţii care impun intervenţie în regim de urgenţă. \"Ascultând vocea copiilor avem speranţa că vom hrăni şi vom susţine o generaţie responsabilă, puternică şi informată despre drepturile ei\", a declarat Nenita La Rose, director executiv Child Helpline International. Alianţa internaţională Child Helpline International reuneşte 173 de organizaţii membre din 142 de state din întreaga lume, România fiind reprezentată de Asociaţia Telefonul Copilului.

La nivelul judeţului Constanţa funcţionează linia cunoscută „Telefonul Copilului”, care ulterior a devenit „Telefonul cazurilor de urgenţă” 0241/983. Anul trecut, prin intermediul liniei telefonice s-au înregistrat 302 cazuri de copii, majoritatea reclamând neglijarea din partea părinţilor. Din total, şapte sunt cazuri de exploatare prin muncă, 19 copii au fost abuzaţi fizic şi 12 abuzaţi sexual.

Taguri articol


12