10% dintre elevi au depus contestaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Constanţa Rezultatele finale la EN 2013, pe 3 iulie

10% dintre elevi au depus contestaţii

Social 02 Iulie 2013 / 00:00 446 accesări

În ciuda faptului că atât profesorii, cât şi elevii au admis că au fost subiecte uşoare la probele scrise ale examenului Evaluării Naţionale (EN) 2013 şi că notele au fost mari, au fost şi absolvenţi de clasa a VIII-a nemulţumiţi. Sâmbătă, în intervalul orar 16.00 - 22.00, elevii din întreaga ţară care s-au considerat nedreptăţiţi de notele primite au putut depune contestaţii pentru a le fi recorectate lucrările. Din datele centralizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, 571 de elevi din întreg judeţul au depus contestaţii în speranţa că vor obţine note mai mari, 414 la limba română şi 157 la matematică. Procentul indică faptul că mai bine de 10% dintre elevi au contestat rezultatele EN, din cei aproximativ 5.400 de candidaţi înscrişi. Procesul de corectare se derulează pe parcursul a două zile: ieri şi astăzi, urmând ca mâine - 3 iulie - să fie afişate rezultatele finale la EN 2013. După afişarea primelor rezultate, 76,7% dintre elevii constănţeni au obţinut note peste cinci, un procent aproape dublu faţă de numărul de absolvenţi care au promovat anul trecut examenele la EN.

PROCENT ÎNCADRAT ÎN MEDIA ULTIMILOR ZECE ANI Duminică, după ce au fost afişate primele rezultate la examenul naţional, voci din PDL au spus că procentul mare de promovabilitate se datorează „politizării Evaluării Naţionale”. Acest lucru a fost infirmat de Ministerul Educaţiei Naţionale, care a anunţat că şi în 2010, dar şi în 2011 s-au înregistrat procente chiar mai mari de promovabilitate. Referitor la această situaţie reacţionează şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar (FNAP-IP). Într-un comunicat de presă, cei de la Federaţie spun că procentajul de promovabilitate obţinut la EN se încadrează în media ultimilor zece ani. „Nu putem vorbi despre subiecte dificile sau uşoare. Pentru un elev care a învăţat ceva mai bine, mai responsabil, toate subiectele sunt considerate uşoare“, se arată în comunicatul de presă. În plus, ei precizează că subiectele au fost clar formulate, fără greşeli, ambiguităţi şi neclarităţi care să ducă în eroare elevul, cum a fost în alţi ani.



12