1.000 de români au reclamat serviciile bancare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De la începutul anului

1.000 de români au reclamat serviciile bancare

Social 15 August 2008 / 00:00 938 accesări

Potrivit datelor înregistrate la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), de la începutul anului şi pînă în prezent, la sediul instituţiei au sosit nici mai mult, nici mai puţin de 1.000 de reclamaţii la adresa serviciilor oferite de instituţiile bancare. Cele mai multe plîngeri au făcut referire la majorarea dobînzilor şi comisioanelor fără anunţarea clientului, apariţia de noi comisioane, altele decît cele prevăzute în contract, închideri de cont neoperate care au dus la penalizări, promoţii înşelătoare, comision pentru scrisoarea de refinanţare sau tranzacţii bancare neoperate. Potrivit Biroului de Presă al ANPC, au fost aplicate, în total, amenzi în valoare de 180.000 de lei. Numai în cursul acestei săptămîni inspectorii ANPC au dat două amenzi, în valoare de 15.000 de lei fiecare, unor instituţii bancare pentru atragerea clienţilor prin metode piramidale. În judeţul Constanţa, de la începutul anului, 10 persoane s-au plîns la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa. „Patru cazuri au fost legate de blocarea unor carduri. Reclamaţiile au sosit la începutul lunii mai, cînd cardurile mai multor clienţi ai unei bănci au fost copiate de infractori, care le-au golit conturile. Între timp situaţia s-a rezolvat. Celelalte şase reclamaţii făceau referire la majorarea dobînzii. Din păcate pentru reclamanţi, contractele încheiate cu banca stipulau şi majorarea dobînzii”, a declarat inspectorul şef adjunct din cadrul OJPC, Gheorghe Trandafir. Reprezentanţii ANPC consideră că drepturile consumatorilor vor fi mai bine apărate după intrarea în vigoare a proiectului de lege împotriva comisioanelor mascate. Acesta aduce noutăţi menite să scutească cetăţenii de surprizele neplăcute de la bancă. De exemplu, atunci cînd va fi solicitat un credit, banca va fi obligată să ofere o simulare de costuri şi un exemplar al contractului de credit înainte de a fi semnat, pentru a putea fi studiat cu atenţie de potenţialul client. Absolut toate comisioanele aferente creditului vor fi scrise cu caractere mari, nu mai pot fi mărite pe durata creditului şi nici nu pot apărea unele noi fără ca beneficiarii creditului să fie anunţaţi cu o lună în avans. Dacă banca scumpeşte creditul, consumatorii au dreptul de a-l rambursa sau de a-l muta la o altă bancă fără nici un fel de penalizări.

Taguri articol


12