Incredibil, dar adevărat! S-ar părea că Autostrada Soarelui e pavată cu aur. Ştiţi cât câştiga un operator care ne lua banii la podul de la Feteşti şi pe care adesea, poate, l-aţi căinat: „săracu’, stă-n ghereta aia de tablă 8 ore şi...”? Un asemenea operator pleca acasă, zilnic, şi cu 5.500 de lei, bani pe care mulţi dintre noi nu îi iau nici în două luni de muncă! Cum ajungi să prinzi un asemenea superjob? Cu şpagă, potrivit unor surse din interior! Şi dacă făceai efortul să dai o şpagă de 5.000 de euro pentru un asemenea job, nicio problemă: urmai să-ţi scoţi banii în câteva ture la staţia de taxare! În acest context nu ne mai miră nici faptul că CNADNR spera ca încasările să crească odată cu introducerea sistemului electronic de taxare... Adică să ajungă la normalitate. Potrivit incont.ro, care citează oficiali ai CNADNR, până acum s-a furat foarte mult. Iată una din schemele aplicate: în momentul în care trece maşina, operatorul ridică bariera şi îi eliberează şoferului un bon fals. Desigur, banii intră în buzunarul operatorului.
Aşadar, noua plată prin SMS, datorită căreia pe fiecare sens de mers a rămas o singură bandă, va rezolva două probleme: hoţia de la staţia de taxare şi micşorarea numărului de oameni care ridicau bariera. Din cei 33 de angajaţi ai staţiei de taxare de la Feteşti vor rămâne doar zece.
CNADNR vede în timp real din sediul central toate maşinile care trec prin staţii. Ca să stabilească prejudiciul, corpul de control a început să numere toate maşinile care au trecut, într-un anumit interval de timp, prin faţa camerelor. Apoi a verificat dacă în casa de marcat se găseau şi banii daţi de şoferi. În total, au fost verificate câteva mii de role din casele de marcat. Rezultatul a fost uluitor: "Suma maximă neîncasată ca urmare a neemiterii bonurilor fiscale şi a altor nereguli a fost de 5.497 lei pentru un operator într-o tură de lucru", potrivit CNADNR. Cu alte cuvinte, în fiecare zi, pierderea pentru bugetul statului este mai mare de 10.000 de euro. În prezent, 15 angajaţi sunt cercetaţi.