Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat că, pînă în prezent, au fost portate 100.000 de numere de telefon, majoritatea, respectiv 70.000, fiind de telefonie mobilă. „O sută de mii de numere au fost portate. Destul de multe pentru a ne spune că portabilitatea funcţionează şi că utilizatorii de telefonie din România ştiu despre existenţa sa”, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu. El a adăugat că din numărul total de 100.000 de portări realizate pînă în acest moment, 70.845 sînt numere de telefonie mobilă, iar restul de 29.155 de numere pe segmentul serviciilor fixe. “Nu sînt extrem de multe, ceea ce ne spune că operatorii de telefonie fac eforturi pentru a-şi păstra clienţii şi pentru a-i mulţumi. Acesta este rolul portabilităţii, să dea clienţilor mai multă putere şi operatorilor un motiv în plus să se străduiască mai mult”, a mai adăugat Marinescu. Numărul maxim de portări pe care un furnizor donor poate să îl proceseze zilnic s-a mărit la 700 pentru numerele de telefonie mobilă şi la 450 pentru cele de telefonie fixă, iar în cazul în care vor fi depăşite, se vor majora din nou. Utilizatorii care apelează un număr care a fost iniţial în aceeaşi reţea şi apoi a fost portat aud, după iniţierea apelului, dar înainte ca cel apelat să răspundă, un ton distinctiv care semnalează portarea. Ei pot afla în ce reţea este un număr de telefon din mai multe surse: de la operatorul de telefonie, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii sau accesînd www.portabilitate.ro şi folosind aplicaţia destinată localizării numerelor portate. Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să îşi păstreze numărul de telefon atunci cînd schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din 21 octombrie 2008.