1.103 morți şi doar 15 supraviețuitori în accidentele aeriene din ultimii doi ani

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

1.103 morți şi doar 15 supraviețuitori în accidentele aeriene din ultimii doi ani

Externe 19 Mai 2016 / 18:22 546 accesări

Dispariția zborului MS804 de pe ruta Paris - Cairo, joi, este cel mai recent incident aviatic dintr-o listă lungă de astfel de evenimente tragice. În timp ce investigaţiile legate de avionul operat de EgyptAir sunt în plină desfăşurare, trecutul recent al incidentelor aviatice indică o amestecătură de condiţii meteorologice extreme, atacuri intenţionate şi, în unele cazuri, acţiuni ale piloţilor.

Pe 19 martie 2016, un avion al Emiratelor Arabe Unite s-a prăbuşit în timp ce încerca o manevră de aterizare în Rusia, incident soldat cu moartea tuturor celor 62 de pasageri aflaţi la bord. Avionul, un Boeing 737, ce zbura de la Dubai la Rostov pe Don, a fost pus la pământ de vântul puternic şi vizibilitatea scăzută.

La 31 octombrie 2015, toţi cei 224 de pasageri aflaţi la bordul zborului Kogalymavia 9268, cunoscut şi ca Metrojet, au decedat după ce o bombă a explodat în interiorul aeronavei, după ce a decolat din Egipt, cu direcţia Sankt Petersburg, bucăţi din avion aterizând în Peninsula Sinai. Organizaţia Stat Islamic a revendicat atacul.

Pe 24 martie 2015, zborul 9525 Germanwings s-a prăbuşit în Alpii Francezi, după ce a decolat din Barcelona, Spania, cu direcţia Dusseldorf, Germania. Toţi cei 150 de pasageri au decedat, iar investigaţia de la acea vreme a descoperit că unul dintre piloţi, Andreas Lubitz, a prăbuşit aeronava în mod intenţionat, după ce s-a închis în cabina piloţilor. Ulterior s-a descoperit că Lubitz suferea de depresie, de mai mult timp.

La 4 februarie 2015, zborul 235 operat de TransAsia Airways s-a prăbuşit într-un râu în capitala Taiwanului, Taipei, la scurt timp după decolare, 43 dintre cei 58 de oameni ce se aflau la bordul ATR 72-600 murind. Din investigaţia desfăşurată în acel moment a reieşit că pilotul a apăsat din greşeală butonul de oprire a motorului.

Pe 28 decembrie 2014, zborul 8501, operat de AirAsia, s-a prăbuşit în timp ce zbura deasupra oraşului indonezian Surabaya, în timp ce se îndrepta spre Singapore, aterizând în Marea Java. Toţi cei 162 de pasageri au murit.

Pe 24 iulie 2014, zborul 5017, aparţinând Air Algerie, s-a prăbuşit în Mali, după ce a decolat din Burkina Faso, cu direcţia Algeria. La mai puţin de oră de zbor, aeronava a dispărut de pe radar, după ce şi-a schimbat direcţia de zbor, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Pasagerii, 116 la număr, au decedat. O lună mai târziu, pe 23 iulie 2014, zborul GE 222, operat de TransAsia Airways nu a avut o soartă mai bună. Aeronava s-a prăbuşit din cauza ploilor masive, în timp ce încerca să aterizeze pe aeroportul Magong din Insulele Penghu, pilotul cerând o a doua aprobare de aterizare, înainte de incident. 48 de oameni au murit atunci.

Pe 17 iulie 2014, zborul 17, Malaysia Airlines, pe ruta Amsterdam - Malaezia, a fost lovit deasupra zonei Donetsk din Ucraina, o zonă controlată de separatiştii pro-ruşi. Oficiali ai Statelor Unite au declarat că zborul MH17 a fost doborât de o rachetă, în timp ce investigatori olandezi au afirmat că aeronava a fost lovită de o rachetă a rebelilor din zona ucraineană. Toţi cei 298 de pasageri au decedat.

Pe 8 martie 2014, zborul 370, aparţinând Malaysia Airlines, a dispărut de pe radar după ce a decolat din Kuala Lumpur, cu direcţia Beijing. După 10 luni de căutări, pe 29 ianuarie 2015, Guvernul malaezian a declarat pierderea MH370 ca fiind un accident şi toţi pasagerii au fost declaraţi în mod oficial decedaţi. Ce s-a întâmplat cu acel zbor rămâne unul dintre cele mai mari mistere aviatice din istorie.



12