112, apelat automat din autovehicule în cazul unui accident

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Din 2015

112, apelat automat din autovehicule în cazul unui accident

Justiție 03 Noiembrie 2012 / 00:00 393 accesări

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a prezentat, vineri, soluţia tehnică românească a sistemului de urgenţă eCall, care va permite apelarea automată sau manuală din autovehicule a numărului de urgenţă 112. Potrivit colonelului Dănuţ Popescu, şefului Serviciului Apel Unic de Urgenţă 112 din cadrul STS, CE a luat iniţiativa realizării unui serviciu eCall care să permită transmiterea alertelor către centrele 112 în cazul accidentelor de circulaţie, în scopul reducerii numărului victimelor acestora. Soluţia tehnică realizată de STS a fost deja integrată în sistemul 112 existent şi ar putea permite preluarea unui apel de tip eCall, dacă dispozitivele necesare ar fi montate pe autovehicule. Implementarea sistemului va fi obligatorie pentru toate autovehiculele noi produse în UE după 1 ianuarie 2015. Conform aceloraşi surse, în cazul unui accident grav, apelul către 112 va fi realizat automat de către echipamentul instalat în autovehicul şi nu de către ocupanţii acesteia. Echipamentul se va comporta ca un telefon mobil, având integrat şi un dispozitiv GPS. Informaţiile care vor ajunge la dispeceratul 112 vor conţine un set minim de date referitoare la tipul autovehiculului, poziţia şi direcţia de deplasare a acestuia, combustibilul utilizat şi numărul de persoane din maşină. Operatorul 112 care va prelua apelul va fi avertizat printr-un mesaj vocal că acesta este unul de tip eCall. Totodată, va fi deschis un canal vocal de comunicare între ocupanţii autovehiculului şi operatorul 112, prin care vor putea fi transmise informaţii suplimentare referitoare la accident. Va exista şi posibilitatea apelării înapoi a victimei, dacă aceasta este în incapacitatea de a comunica cu operatorul, de la dispecerat către autovehiculul implicat în accident. Operatorul 112 va stabili tipul de accident şi îl va transfera celor responsabili pentru intervenţia la faţa locului: Ambulanţă, Poliţie, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Apelul va fi recepţionat la dispeceratele agenţiilor, cazul fiind poziţionat automat pe hartă împreună cu setul de date transmise automat. Dacă dispecerul are nevoie de date suplimentare, el poate interoga EUCARIS, o bază de date europeană cu date despre autovehicule precum numărul de înmatriculare sau proprietarul maşinii. După ce au fost recepţionate aceste informaţii, dispecerul va aloca resursele disponibile pentru intervenţie şi va transmite datele către echipaj. Datele vor fi recepţionate în maşinile echipajelor de intervenţie care vor pleca la locul accidentului. Pe parcursul intervenţiei, echipaje vor plutea comunica permanent cu dispeceratele pentru a cere suplimentar informaţii despre caz. Potrivit reprezentanţilor STS, avantajul major al acestui sistem constă în informatizarea întregului lanţ de procesare a cazului, ceea ce va face ca reacţia să fie mult mai rapidă.

Apelul către 112 se va realiza automat doar în cazul accidentelor grave, pe autovehicule urmând să fie instalaţi senzori care să permită stabilirea felului acestora. Astfel, sistemul va porni automat doar în cazul unor accidente în care se declanşează air-bag-ul sau se întrerupe alimentarea autovehiculului. Sistemul va permite şi apelarea manuală a numărului 112, prin simpla apăsare a unui buton de urgenţă care va fi instalat la bordul maşinii. Astfel, ocupanţii autovehiculului vor putea solicita ajutor de urgenţă chiar dacă maşina nu a fost implicată într-un accident rutier. Şi în acest caz sistemul va genera transmiterea automată a poziţiei maşinii şi a întregului set minim de date. În cazul în care apelul către numărul de urgenţă 112 a fost realizat din greşeală, ocupanţii autovehiculului vor putea semnala acest lucru. Sistemul va fi gratuit şi nu va vehicula date despre persoane. Potrivit reprezentanţilor STS, dispozitivul care va fi instalat pe autovehicule va costa între 60 şi 100 de euro şi va fi inclus obligatoriu de producătorii de autovehicule în pachetul de bază de la 1 ianuarie 2015. Pentru început, sistemul va fi introdus la autovehiculele cu o masă mai mică de 3,5 tone.

Taguri articol


12