Un studiu realizat de Centrul pentru Politici şi Servicii de Sănătate (CPSS) în noiembrie 2007, pe un eşantion de 1.218 persoane, reprezentativ la nivel naţional, indică faptul că majoritatea românilor cunosc situaţiile de urgenţă în care se apelează numărul unic 112. Există însă şi persoane care ar apela acest număr şi pentru a anunţa pierderea portofelului, pentru a reclama deranjamente la telefonia mobilă sau faptul că au rămas fără benzină, susţin realizatorii studiului. Preşedintele CPSS, Dana Fărcăşanu, a prezentat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, un raport comparativ 2007/2006, privind serviciile medicale de urgenţe spitaliceşti şi prespitaliceşti, în care a fost analizat modul în care populaţia percepe numărul unic de urgenţă 112. Potrivit studiului, majoritatea oamenilor ştiu care sînt situaţiile în care trebuie format numărul 112, cum ar fi anunţarea accidentelor cu victime (24,1%), infarct sau accident vascular cerebral (19,5%) sau incendii (17,1%), dar sînt şi persoane care ar anunţa o tamponare uşoară a două automobile (7%), pierderea portofelului (1,8%), deranjamente de telefonie mobilă (1,5%) sau că au rămas fără benzină pe autostradă (1,4%). Documentul indică faptul că procentul persoanelor care au aflat, în 2007, care este numărul unic pentru urgenţe, s-a dublat faţă de anul precedent, ajungînd la 94%, totodată crescînd cu 3,3% şi numărul celor care au apelat 112. Majoritatea apelurilor au fost pentru solicitarea ambulanţei (63,9%), urmate de cele pentru anunţarea accidentelor, semnificativă fiind reducerea procentului celor care au sunat din curiozitate, de la 19,6% în 2006 la 2,9% în 2007. Studiul indică faptul că aproape jumătate din cei chestionaţi (47,2%) consideră că numărul unic pentru urgenţe poate fi apelat numai în România, în timp ce un procent semnificativ mai mic (16,2%) apreciază că la 112 se poate suna numai în UE. Majoritatea respondenţilor (72,2%) s-au declarat mulţumiţi de modul în care i-a ajutat operatorul, fiind apreciate, în principal „rezolvarea rapidă a cazului” (72,3%) şi modul de adresare. În acelaşi timp, 61% dintre respondenţii se declară nemulţumiţi de faptul că echipajul solicitat a ajuns tîrziu sau că au fost redirecţionaţi către serviciul de specialitate (19,8%). De asemenea, cei mai mulţi dintre respondenţi (87,3%), sînt conştienţi că apelarea abuzivă sau alertarea falsă a serviciului de urgenţe 112 constituie contravenţie.