Reparaţiile a circa 12 kilometri de infrastructură feroviară afectată de inundaţiile din iunie şi iulie pe sectoarele de cale ferată din 10 judeţe vor costa peste 70 milioane lei, a declarat Laurenţiu Ninu, specialist în relaţii publice în cadrul CFR SA. \"Poate vi se pare cam mare suma peste 70.000.000 lei pentru doar 12 kilometri, dar lucrările necesare sunt pentru elementele infrastructurii feroviare, respectiv suprastructura căii, terasamente, poduri, podeţe, lucrări de apărare, instalaţii electrice de forţă şi semnalizare şi altele\", a spus Laurenţiu Ninu. Potrivit datelor reprezentanţilor CFR Infrastructură, lungimea liniilor cu distrugeri, care necesită reparaţii pe bază de proiecte, se ridică la 11,547 km, în cadrul căreia au fost afectate în diferite grade 75 de poduri şi podeţe, 1.425 metri liniari de lucrări de apărare. Astfel, au fost afectate sectoare de cale ferată din judeţele Botoşani, Suceava, Bacău, Neamţ, Vaslui, Galaţi, Cluj, Hunedoara, Caraş-Severin şi Constanţa. \"Inventarierea obiectivelor afectate de inundaţiile din lunile iunie şi iulie 2010 şi estimarea lucrărilor a fost efectuată de echipe mixte beneficiar – proiectanţi atestaţi. Estimările s-au făcut pe bază de indicatori fără a avea studii topo-geo, ceea ce presupune că proiectele vor corecta estimarea iniţială. Valoarea estimativă prezentată mai sus nu conţine cheltuielile efectuate cu forţe proprii pentru redeschiderea liniilor cu un grad mai redus de afectare, colmatări ale prismei de piatră spartă, ocupări de gabarit, distrugeri pe lungimi reduse ale primului de piatră spartă şi a terasamentului, colmatări ale secţiunilor de scurgere şi a şanţurilor de scurgere şi afectări ale nivelului şi direcţiei\", a explicat Ninu. Totodată, acesta a precizat că legislaţia pentru achiziţii publice în vigoare impune existenţa unei surse de finanţare pentru demararea procedurilor de achiziţie a serviciilor de proiectare – expertizare şi lucrări. \"CNCF CFR SA a adus la cunoştinţă forurilor superioare situaţia liniilor afectate de calamităţi în scopul identificării unei surse de finanţare şi respectiv asigurării fondurilor necesare readucerii infrastructurii feroviare în parametri normali de funcţionare. În consecinţă, lucrările de reparaţii vor putea începe numai după realizarea paşilor procedurali impuşi de legislaţia în vigoare pentru achiziţii publice şi implicit asigurării fondurilor necesare\", a mai spus Ninu. Alocarea sursei de finanţare pentru repunerea în funcţie a infrastructurii feroviare publice, afectată de calamităţi naturale, revine statului român, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, ca ordonator principal de credite.