1,3 milioane de utilizatori de telefonie mobilă, victime ale unui furt de date

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

1,3 milioane de utilizatori de telefonie mobilă, victime ale unui furt de date

Monden 08 Mai 2014 / 00:00 451 accesări

Operatorul francez de telefonie Orange a recunoscut un nou furt de date personale aparţinând unui număr de 1,3 milioane de clienţi şi cumpărători, după trei luni de la un atac ce a afectat aproximativ 800.000 de clienţi. “Un număr limitat de date personale vizând clienţi şi cumpărători au fost copiate în cursul unei intruziuni detectate la 18 aprilie, constând în nume, prenume, adrese de e-mail în cazul în care au fost date, numere de telefon mobil şi fix, operatorul de telefonie mobilă şi internet, dar şi data de naştere”, a anunţat grupul într-un mesaj postat pe site. Atacul a atins 1,3 milioane de persoane. “Datele furate ar putea să fie utilizate pentru contactarea persoanelor vizate prin e-mail, SMS sau telefon, în vederea unor operaţiuni de phishing”, a avertizat Orange.

Phishing-ul este o tehnică de piratare ce vizează să culeagă informaţii confidenţiale (coduri de acces sau parole) prin trimiterea de e-mailuri prezentate ca trimise de către bănci sau operatori. Victimele înşelate îşi furnizează singure datele personale infractorilor. E-mailuri au fost trimise, luni, pentru a avertiza toate persoanele vizate, a precizat compania. Mesajul pe care acestea l-au primit conţine un link de tip „click to call back“, în traducere „accesaţi pentru a fi apelaţi“, iar operatorul se angajează să le contacteze în 48 de ore, pentru a le răspunde la întrebări. Purtătorul de cuvânt a justificat perioada care a trecut de la descoperirea atacului, pe 18 aprilie, şi până la divulgarea acestuia, pe 5 mai, prin necesitatea de a cuantifica furtul de date, de a închide reţeaua tehnică şi de a se asigura că breşa nu mai există, iar apoi pentru îndepărtarea dublurilor de pe liste, ce conţineau aceleaşi nume de mai multe ori.

Orange a recunoscut şi pe 2 februarie furtul datelor personale aparţinând unui număr de 800.000 de clienţi pentru servicii de internet. În noiembrie 2013, într-un show de prezentare a inovaţiilor operatorului, preşedintele-director general Stéphane Richard a încercat să le ofere asigurări clienţilor, semnând în mod solemn o cartă prin care se angaja să le protejeze datele personale. Orange, provenind din compania publică France Télécom, este unul dintre principalii trei operatori francezi în domeniul telefoniei şi este prezent la nivel mondial.

Taguri articol


12