Autorităţile americane şi europene au anunţat că au blocat 132 de site-uri de internet, inclusiv româneşti, care sunt suspectate că vând produse contrafăcute. SUA au desfăşurat, în mai multe rânduri, importante operaţiuni de acest tip, dar aceasta a fost prima realizată în cooperare cu UE. Autorităţile britanice, belgiene, daneze, franceze şi române au participat la această operaţiune împreună cu Europol şi vama americană (ICE). Site-urile blocate vindeau numeroase articole contrafăcute, copii ale produselor Nike sau Hermes, precum şi ale mărcii pentru copii Ergobaby. Toate produsele vândute erau falsuri, de calitate inferioară, potrivit directorului ICE, John Morton. ”Este o problemă importantă nu numai pentru industria americană, ci şi pentru cele legitime din Europa, Asia sau alte zone. Ne gândim la locurile de muncă pierdute, la venituri din taxe pierdute”, a subliniat oficialul american.
Chanel, Gucci, Lacoste, Dior, McAfee, Symantec, Armani, Guess, Burberry, Tommy Hilfiger, Versace, YSL sau Michael Kors se află, de asemenea, printre mărcile contrafăcute. Site-urile blocate au nume de domenii care se termină în .com dar şi .eu, .be, .dk, .fr, .ro şi .uk. Guvernele respective au blocat site-urile, pe care apare, în prezent, un mesaj ce informează consumatorii în legătură cu această măsură. Această nouă operaţiune ridică numărul site-urilor blocate pentru vânzare de produse contrafăcute la 1.630 din 2010. Operaţiunea a coincis, în SUA, cu Cyber Monday, ziua unor importante reduceri online, care urmează în mod tradiţional weekend-ului de Ziua Recunoştinţei.