1.400 de profesori, instruiţi în lucrul cu persoanele cu dizabilităţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

1.400 de profesori, instruiţi în lucrul cu persoanele cu dizabilităţi

Social 31 Mai 2014 / 00:00 877 accesări

În contextul în care profesorii continuă să utilizeze prea puţin platformele e-learning, potrivit unui comunicat al Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS), 1.400 de profesori din întreaga ţară vor fi instruiţi în lucrul cu persoanele cu dizabilităţi în cadrul unui proiect derulat de ULBS. Proiectul beneficiază de o finanţare de 9,5 milioane lei din fonduri asigurate de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013. Potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii ULBS, instituţia derulează, în parteneriat cu Universitatea “Dunărea de Jos” din Galaţi, proiectul “e-Mentor: Dezvoltarea de competenţe şi abilităţi TIC şi Mentorat educaţional al persoanelor cu dizabilităţi, pentru profesori”. Perioada de implementare a proiectului este mai 2014 - octombrie 2015. “Demersul universitarilor sibieni urmăreşte creşterea nivelului abilităţilor, competenţelor şi informării cadrelor didactice din învăţământ cu privire la Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC), metode interactive de e-learning şi lucrul cu persoanele cu dizabilităţi. Toate aceste competenţe şi abilităţi ar urma să fie utilizate în mod extensiv în activitatea didactică din întreaga ţară, în scopul îmbunătăţirii rezultatelor procesului educaţional, precum şi al creşterii accesului persoanelor cu dizabilităţi la educaţie”, se arată în comunicat. Potrivit sursei citate, proiectul va oferi beneficii concrete şi directe celor 1.400 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar şi superior, în special în lucrul cu persoanele cu dizabilităţi. “Programele de formare TIC oferite nu se rezumă la a asigura competenţe TIC de bază, ci urmăresc un set mai larg de competenţe, orientat către tehnologii actuale, interactive şi colaborative, de tipul Web 2.0 (creare de conţinut), e-learning (învăţare digitală), instruire mobilă (instruire cu ajutorul dispozitivelor inteligente mobile), creare de mijloace educaţionale, inclusiv multimedia, în special curriculum adaptat nevoilor persoanelor cu dizabilităţi”, se mai arată în comunicat.



12