Românii au făcut cumpărături online de peste 1,9 miliarde lei, prin intermediul PayU România, în perioada aprilie 2016 - martie 2017, cu 61% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei. „Din ce în ce mai mulți români aleg să cumpere online, valoarea medie a coșului de cumpărături menținându-se la 255 lei. Plata cu cardul rămâne metoda preferată de români, iar plata în rate devine din ce în ce mai populară, cumulând 16% din totalul tranzacțiilor. Cea mai mare tranzacție online a fost realizată în 2016, cu un card înregistrat în Ungaria - 145.700 lei“, spune managerul PayU România, Marius Costin. În 2017, cea mai mare tranzacție a fost înregistrată în ianuarie - 107.000 lei. Potrivit datelor PayU, produsele din categoria IT&C rămân în topul preferințelor românilor care fac shopping pe internet, ocupând 33% din valoarea totală a tranzacțiilor - „Totuși, se cumpără online și mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice și vinuri. Această categorie, numită eTail, vine puternic din urmă, cumulând în prezent aproximativ 35% din totalul vânzărilor“. Lunile în care românii au făcut cele mai multe cumpărături online sunt noiembrie, martie și decembrie - „Black Friday rămâne evenimentul care atrage cei mai mulți cumpărători; anul trecut, în noiembrie, au avut loc peste 867.000 de tranzacții“. În același interval, magazinele online din România au înregistrat peste 230.000 de comenzi din 200 de țări (procesate prin PayU - n.r.).