15 marinari români abandonaţi în India

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

15 marinari români abandonaţi în India

Justiție 07 Februarie 2007 / 00:00 663 accesări

Numărul navigatorilor care solicită sprijin pentru a se întoarce acasă creşte alarmant, de la o zi la alta. La doar cîteva zile de la prezentarea situaţiei în care se află 12 români îmbarcaţi pe nava „Gulf Pride” şi abandonaţi de armator, un alt echipaj format în majoritate din marinari români au apelat la sprijinul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF). Potrivit ITF, 15 marinari români aflaţi pe nava panameză „JD Michell” împreună cu alţi 12 somalezi sînt arestaţi în Portul Kandla din India. Disperaţi că nu şi-au mai primit salariile de o jumătate de an, marinarii au solicitat ajutorul federaţiei. „Reprezentantul ITF pe India m-a anunţat că membrii echipajului au între 6 şi 17 luni la bordul navei şi nu şi-au mai primit salariile de 2 pînă la 6 luni. Cei 15 români aflaţi la bord au cerut plata la zi şi repatrierea. Din cîte ştiu, marinarii nu s-au plîns de lipsa alimentelor, ceea ce înseamnă că nava a fost aprovizionată periodic de către agent”, a declarat reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu. Nava „JD Michell” a încărcat 12.000 tone de ciment din India pentru Irak. Pentru că operatorul navei, o societate canadiană, nu şi-a achitat obligaţiile contractuale faţă de armator i s-a reziliat contractul, iar nava a rămas în rada Portului Kandla pînă la noi instrucţiuni ale armatorului. Pentru că marfa nu a mai ajuns la timp la destinaţie, proprietarul cimentului a solicitat autorităţilor portuare indiene reţinerea vaporului. Adrian Mihălcioiu a precizat că informaţiile pe care le deţine sînt incomplete încă. El a subliniat că în cursul zilei de astăzi va încerca să ia legătura prin satelit cu românii aflaţi la bordul vrachierului panamez pentru a afla care este situaţia exactă la bordul navei.

Liderul ITF România spune că încearcă să găsească o soluţie pentru repatrierea marinarilor care acceptă să plece din ţară prin diferite firme româneşti sau străine,chiar dacă nu li se asigură nici măcar condiţiile minime de muncă şi viaţă la bordul navei. Vom reveni cu amănunte.

Taguri articol


12