1,5 milioane de persoane, în campania electorală pe Facebook

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Număr de aprecieri

1,5 milioane de persoane, în campania electorală pe Facebook

Politică 06 Noiembrie 2014 / 00:00 741 accesări

Înainte de primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, candidații la Președinție foloseau pagina de socializare Facebook pentru a scrie mesaje pentru internauți și pentru a vedea cât de apreciați sunt de aceștia. Așa puteau vedea, în timp real, numărul simpatizanților din spațiul virtual, după numărul „like-urilor” (sau al aprecierilor, mai pe românește). Cei mai activi candidați pe Facebook, în campania electorală, au fost: Monica Macovei, cu 363 de postări, Victor Ponta, cu 262 mesaje, Klaus Iohannis - 221, Călin Popescu-Tăriceanu - 215, Elena Udrea - 167, Cornel Vadim Tudor - 85. Site-ul de socializare s-a dovedit a fi util pentru candidați, având în vedere că, în mare parte, procentul „like-urilor“ era apropiat de cel obținut la primul tur al alegerilor. Doar în cazul lui Klaus Iohannis şi Călin Popescu-Tăriceanu procentul obţinut la vot a fost superior celui din reţeaua de socializare, însă, în restul cazurilor, procentul de la urne a fost cu 2-3 procente mai mic decât pe Facebook. Într-o situație mai bizară se află Elena Udrea: deşi pe Facebook are o cotă de 16,64%, rezultatele de la urne îi conferă numai 5,18% din opţiunile alegătorilor, deci, o diferenţă negativă de 11,46%. Oare vom afla tot de pe Facebook cine va câștiga în cel de-al doilea tur de scrutin?



12