Înainte de primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, candidații la Președinție foloseau pagina de socializare Facebook pentru a scrie mesaje pentru internauți și pentru a vedea cât de apreciați sunt de aceștia. Așa puteau vedea, în timp real, numărul simpatizanților din spațiul virtual, după numărul „like-urilor” (sau al aprecierilor, mai pe românește). Cei mai activi candidați pe Facebook, în campania electorală, au fost: Monica Macovei, cu 363 de postări, Victor Ponta, cu 262 mesaje, Klaus Iohannis - 221, Călin Popescu-Tăriceanu - 215, Elena Udrea - 167, Cornel Vadim Tudor - 85. Site-ul de socializare s-a dovedit a fi util pentru candidați, având în vedere că, în mare parte, procentul „like-urilor“ era apropiat de cel obținut la primul tur al alegerilor. Doar în cazul lui Klaus Iohannis şi Călin Popescu-Tăriceanu procentul obţinut la vot a fost superior celui din reţeaua de socializare, însă, în restul cazurilor, procentul de la urne a fost cu 2-3 procente mai mic decât pe Facebook. Într-o situație mai bizară se află Elena Udrea: deşi pe Facebook are o cotă de 16,64%, rezultatele de la urne îi conferă numai 5,18% din opţiunile alegătorilor, deci, o diferenţă negativă de 11,46%. Oare vom afla tot de pe Facebook cine va câștiga în cel de-al doilea tur de scrutin?