16.000 de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În patru luni

16.000 de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor

Politică 14 Mai 2007 / 00:00 791 accesări

Autoritatea Naţională pentru protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit, în primele patru luni ale anului, aprox. 16.000 de reclamaţii din partea cetăţenilor. Potrivit unui comunicat al ANPC, consumatorii reclamă în principal nerespectarea dreptului privind despăgubirea în cazul achiziţionării unor produse şi servicii neconforme cu prevederile contractuale şi nerespectarea dreptului de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor produselor şi serviciilor oferite de către operatorii economici. Dintre sesizările primite de ANPC, 2.286 au vizat serviciile alimentare, oamenii fiind nemulţumiţi de calitatea cărnii proaspete sau congelate, a preparatelor din carne şi a specialităţilor din carne, produse lactate, produse de panificaţie şi fructe. Un procent mai mare de 30% din totalul reclamaţiilor înregistrate s-au referit la calitatea produselor nealimentare, încălţăminte, lacuri şi vopsele, tîmplărie PVC, calculatoare şi echipamente informatice, aparate electronice, aparatură electrocasnică, materiale de construcţii sau ipsos. Totuşi, cele mai multe sesizări , adică 56%, se reclamă calitatea serviciilor de comercializare a energiei electrice, a lucrărilor de construcţii, de reparaţii radio şi tv, a transportului rutier interurban, a serviciilor de internet, telefonie mobilă, cablu tv şi la servicii oferite în cafenele şi baruri.

Pentru a evita eventualele nemulţumiri, ANPC recomandă consumatorilor să citească cu atenţie etichetele produselor pe care vor să le achiziţioneze şi care trebuie să conţină denumirea sub care se vinde produsul, numele şi adresa fabricantului. În cazul produselor din import trebuie să se înscrie numele şi adresa importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România. Potrivit ANPC, etichetele produselor trebuie să aibă tipărit termenul de valabilitate. În ceea ce priveşte prestarea de servicii, consumatorii sînt sfătuiţi ca înainte de încheierea contractului să solicite informaţii complete despre clauzele contractuale ale serviciului respectiv. În acest sens, consumatorul trebuie să întrebe operatorul economic asupra negocierii clauzelor contractuale, să urmărească dacă în conţinutul contractului sînt menţionate toate condiţiile de plată, preţuri, tarife, comisioane, taxe, dobînzi, penalitaţi şi să fie atenţi la durata contractului, la condiţiile de încetare ale contractului sau de reziliere anticipată a acestuia.



12