20 de mandate de arestare în dosarul maşinilor de lux

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

20 de mandate de arestare în dosarul maşinilor de lux

Eveniment 06 August 2011 / 00:00 560 accesări

ÎN SPATELE GRATIILOR. Magistraţii Tribunalului Bucureşti au emis mandate de arestare preventivă pe numele a 20 de persoane cercetate în dosarul maşinilor de lux furate de peste hotare şi înmatriculate în România. Printre suspecţii care au ajuns în spatele gratiilor se numără un jandarm, un poliţist şi doi angajaţi ai Registrului Auto Român (RAR). Două dintre mandate au fost emise de judecători în lipsă. Cele 20 de persoane sunt acuzate de săvârşirea mai multor infracţiuni, precum înşelăciune, luare de mită şi fals. În acelaşi dosar au fost reţinute alte două persoane, care au fost prezentate vineri instanţei, cu propunere de arestare preventivă. Constantin Cornel Niculoiu, unul dintre cei 18 suspecţi reţinuţi de procurori în dosarul înmatriculărilor frauduloase şi pentru care instanţa a decis arestarea pentru 29 de zile, este căutat de oamenii legii pentru că, în timpul procesului, ordonanţa de reţinere emisă de procurori pe numele acestuia a expirat, iar bărbatul a părăsit sediul Tribunalului. După pronunţarea deciziei judecătorilor, el nu s-a prezentat pentru a fi încarcerat.

SCHEMA AFACERII. Potrivit anchetatorilor, este vorba despre o reţea din care fac parte 37 de persoane. În perioada 2009-2011, membrii grupării ar fi “introdus fraudulos pe teritoriul României 15 autoturisme (Audi, Mazda, BMW, Chrysler, Citroen, Opel, Volkswagen, Skoda, Mercedes, Alfa Romeo, Nissan, Mitsubishi şi Dacia), furate sau închiriate (fără intenţia de a fi restituite) de peste hotare”, după cum se arată într-un comunicat de presă remis de Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti. Oamenii legii spun că maşinile închiriate din străinătate “erau introduse pe teritoriul României anterior datei la care expira perioada de închiriere, iar apoi le erau falsificate documentele de provenienţă, în vederea înmatriculării ulterioare. După falsificarea actelor de provenienţă, cu ajutorul unor funcţionari din cadrul RAR şi SRPCIV, autoturismele erau înscrise în circulaţie, după care erau valorificate prin intermediari”.



12