Ultimul eurobarometru, realizat la sfîrşitul anului trecut, indică faptul că doar 20% dintre români vor vota la alegerile pentru Parlamentul European, din iunie, fapt care plasează România din acest punct de vedere pe locul 21 din cele 27 de state UE, cu 7 procente sub media tuturor ţărilor membre, respectiv 28%. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) spune că datele acestui barometru relevă că doar 19% dintre cetăţenii cu drept de vot sînt informaţi cu privire la organizarea alegerilor europarlamentare din iunie 2009. Potrivit ASG, pentru a sprijini promovarea adecvată a scrutinului din luna iunie, Comisia Europeană şi Parlamentul European au luat iniţiativa de a produce un set unitar de materiale de promovare (logo, spot TV şi radio, grafică afiş) adaptate la fiecare stat membru, pentru a putea fi utilizate în campaniile de comunicare implementate de autorităţile naţionale. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale a decis astfel să iniţieze procedurile de licitaţie deschisă pentru achiziţionarea de spaţiu media TV, în vederea derulării unei campanii de informare şi atragere a populaţiei la vot la alegerile pentru PE. Termenul de depunere a ofertelor, în format electronic, expiră la 8 mai 2009, iar ofertele vor fi deschise la 11 mai.