200 de elevi au ratat Bac-ul

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

200 de elevi au ratat Bac-ul

Social 22 Iunie 2011 / 00:00 740 accesări

În ciuda faptului că probele orale din cadrul examenului de bacalaureat nu sunt eliminatorii, în cel mai rău caz candidaţii obţinând calificativul începător, aproape 200 de elevi nu s-au prezent la probele de evaluare a competenţelor lingvistice la limba şi literatura română (proba A) şi de evaluare a competenţelor digitale (proba D). Prin neprezentare, aceştia au reuşit „performanţa” de a pica Bac-ul, ei fiind nevoiţi să aştepte până la următoarea sesiune, din toamna acestui an. Potrivit datelor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, 192 de candidaţi au absentat de la două din cele patru probe orale ale examenului de bacalaureat. Proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C) a început pe 20 iunie, cu cele două segmente ale evaluării - audiţie şi proba scrisă. Pentru această probă s-au înscris, la nivelul judeţului nostru, 7.736 de candidaţi. „Participă la examinare doar 6.654 de candidaţi, restul de 1.082 având diplome cu recunoaştere internaţională a competenţelor lingvistice, pe care le-au echivalat”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISJ, prof. Gabriela Costea. Din totalul de 6.654 de candidaţi, 6.138 susţin proba la limba engleză, 23 la limba germană, 472 la limba franceză, opt la limba italiană, doi la limba rusă, şapte la limba spaniolă şi patru la limba portugheză. Până în prezent s-au desfăşurat probele de evaluare a competenţelor lingvistice la limba şi literatura română (7.055 de candidaţi la nivelul judeţului Constanţa), de evaluare a competenţelor lingvistice la limba maternă (11 candidaţi la Constanţa) şi proba de evaluare a competenţelor digitale (6.115 candidaţi în judeţul Constanţa). Începând cu 27 iunie, examenul va continua cu probele scrise.

În ceea ce priveşte situaţia candidaţilor la proba A, de evaluare a competenţelor lingvistice la limba şi literatura română la învăţământul de zi, 572 de elevi au obţinut calificativul mediu, 1.510 - avansat şi 3.307 au obţinut calificativul experimentat. La învăţământul seral, 86 de elevi au obţinut calificativul mediu, 218 - avansat şi 197 au obţinut calificativul experimentat. La forma de învăţământ fără frecvenţă, 48 de elevi au obţinut calificativul mediu, 146 - avansat şi 98 au obţinut calificativul experimentat. La forma de învăţământ frecvenţă redusă, 249 de elevi au obţinut calificativul mediu, 672 - avansat şi 514 au obţinut calificativul experimentat. La proba B au fost 11 elevi participanţi care au obţinut următoarele calificative: mediu- 1 elev, avansat- 2 elevi şi experimentat- 8 elevi. La proba D, la forma de învăţământ frecvenţă redusă, 56 de elevi au obţinut calificativul începător, 915 – mediu, 594 - avansat şi 163 – experimentat. La fără frecvenţă, doi elevi au obţinut calificativul mediu şi trei - experimentat. La învăţământul seral, 20 de elevi au primit calificativul începător, 215 au obţinut calificativul mediu, 210 - avansat şi 57- experimentat. Candidaţii de la forma de învăţământ zi au obţinut următoarele rezultate: 201 - calificativul începător, 1.000 - mediu, 1.337 - avansat şi 2.861 – experimentat.

Taguri articol


12