Conform statisticilor existente, cu 94 de jurnalişti asasinaţi în zonele de conflict sau marcate de războaie civile, potrivit unui raport emis de organizaţia Presse Embleme Campagne, cu sediul la Geneva, anul în curs a fost de rău augur pentru ziarişti. Cei mai mulţi jurnalişti au fost ucişi în Irak şi niciun alt conflict nu a făcut atîtea vicime în rîndul presei de la sfîrşitul celui de-al doilea război mondial cu 103 jurnalişti asasinaţi din 2003 şi pînă în prezent. În 2006, în Irak au murit 48 de jurnalişti, un număr dublu faţă de 2005.
Alţi opt jurnalişti au fost asasinaţi în Mexic, patru în Rusia, patru în Filipine, patru în Sri Lanka, trei în Pakistan şi trei în Columbia. Pe listă urmează China, India, Angola, Liban, Ecuador, Venezuela, Somalia, Republica Democrată Congo, Sudan şi Brazilia. Numărul jurnaliştilor ucişi în zone de conflict a crescut cu 38% faţă de 2005. Anul trecut, au murit 68 de jurnalişti, freelanceri, cameramani, ingineri de sunet, tehnicieni şi fotografi. Organizaţia nu a contabilizat gărzile de corp, agenţii de securitate, şoferii şi interpreţii jurnaliştilor.
Acest an se dovedeşte însă unul bun pentru Agenţia France Presse, care a obţinut un profit de trei milioane de euro, după cinci ani în care a înregistrat continuu pierderi. Rezultatele sale financiare au fost influenţate, în special, de profiturile excepţionale generate de agenţia de informaţii financiare în limba engleză AFX News, cesionată de către grupul canadian Thomson Financial, din iunie.
Rivala sa Reuters are însă în vedere lansarea unui prim produs video pentru dispozitivele mobile, ce va fi distribuit gratuit şi va fi finanţat din publicitate. Noul site Reuters va avea iniţial acces limitat, pentru că utilizatorii de mobile vor trebui să aibă acces la Internet wireless prin intermediul providerilor lor şi să dispună de telefoane ce pot accesa conţinut video. Prin intermediul noului conţinut mobil vor rula reclame începînd cu prima parte a anului 2007.