2009, anul dezvoltării reţelelor de socializare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

2009, anul dezvoltării reţelelor de socializare

Monden 14 Decembrie 2009 / 00:00 274 accesări

Reţelele Twitter şi Facebook au înregistrat o explozie a numărului de utilizatori pe parcursul anului care a trecut, influenţa lor fiind confirmată de fiecare eveniment de actualitate relatat în cadrul lor, inclusiv prin intermediul Internetului pe telefoanele mobile. Facebook şi Twitter „sunt marii câştigători”, în opinia lui Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com. Facebook şi-a triplat numărul de membri pe parcursul lui 2009, ajungând la 350 de milioane de utilizatori pe plan mondial. Şi Twitter a înregistrat o creştere extraordinară cu 2-4 milioane de utilizatori la începutul anului la circa 40 de milioane în prezent.

Jack Levin, directorul ImageShack, care a creat aplicaţia Yfrog.com ce permite partajarea de fotografii şi videoclipuri pe Twitter, a apreciat că influenţa telefoanelor multifuncţionale în SUA şi în numeroase alte ţări a făcut mai uşoară comunicarea, Twitter fiind locul ideal pentru conversaţii. Twitter, care permite publicarea de mesaje în limita a 140 de caractere, este „un mix între mesageria instant şi e-mail”. Influenţa acestor instrumente de comunicare a fost recunoscută la cel mai înalt nivel. Astfel, în iunie, Departamentul american de Stat a cerut Twitter să amâne activităţile de mentenanţă pentru a permite opozanţilor iranieni să continue să utilizeze platforma. Twitter a devenit şi o sursă de informaţii, prin relatări care au inclus de la aterizarea unui avion pe fluviul Hudson din New York în luna ianuarie la atentatele din Bombay sau manifestaţiile de la Teheran.

Actualii giganţi online, Google şi Microsoft, au sesizat potenţialul reţelelor de socializare şi au încheiat parteneriate cu ele în vederea integrării informaţiilor care circulă în interiorul lor în cadrul rezultatelor motoarelor lor de căutare. Avantajele acestor instrumente de comunicare au fost remarcate şi de responsabilii politici sau companii. Specialiştii se aşteaptă ca, pe viitor, Twitter să se transforme într-un instrument de marketing, în timp ce, în opinia lor, Facebook s-ar putea transforma într-un portal de plăţi.

Taguri articol


12