Asociaţia Telefonul Copilului a identificat, în perioada 2001-2009, aproape 22.000 de cazuri valide de abuzuri de minori, exploatare sau privare de libertate, au anunţat, ieri, reprezentanţii organizaţiei. Organizaţiile pentru drepturile copilului din toată lumea, inclusiv din România, sărbătoresc, în 17 mai, a treia ediţie a Zilei Internaţionale a Telefonului Copilului, respectiv a liniilor speciale de urgenţe la care minorii pot apela în caz de nevoie. La nivel internaţional, peste 11 milioane de copii apelează în fiecare an la liniile telefonice speciale pentru minori, raportînd cazuri de abuz, exploatare sau privare de libertate, au arătat reprezentanţi ai Asociaţiei Telefonul Copilului, organizaţie care gestionează astfel de plîngeri în România, alături de Romtelecom. “Un băiat, în vîrstă de 13 ani, a apelat Telefonul Copilului pentru a ne semnala faptul că tatăl său, pe fondul consumului de alcool, îi molestează fizic atît pe el, cît şi pe bunica sa. Mama băiatului a părăsit domiciliul cînd copilul avea vîrsta de şase ani. Deşi întîmpină dificultăţi, băiatul este elev în clasa a IV-a la şcoala din localitate. Venitul familiei este format din pensia bunicii, alocaţia de stat a copilului şi sumele de bani provenite din muncile sezoniere ale tatălui”, au exemplificat reprezentanţii ONG-ului. Minorii care au nevoie, pot vorbi cu operatorii Telefonului Copilului apelînd la numărul gratuit 116111. Ei pot suna dacă au o problemă, dar şi dacă au nevoie să comunice cu cineva, precizează sursa citată. Asociaţia Telefonul Copilului a identificat, în perioada 2001-2009, aproape 22.000 de cazuri valide de abuz, exploatare sau privare de libertate. Linia telefonică este disponibilă în fiecare zi, între orele 8.00 şi 20.00.